20/1 2009

Igår kväll var jag in på Brynjan och skulle fixa med lite pappe. Blev så glad närjag insåg att det dragit igång igen. En ny termin med nya utmaningar. Och denna termin ska jag göra allt för att kunna vara med på Läger, badresor och annat skoj. Har fått i uppdrag att tillsammans med Lotta anordna ett stor "sista april" läger. Det ska bli spännade.
Nästa vecka drar teater gruppen igång och det ser jag fram emot mycket. Ska helt enkelt bli en rolig termin.

Efter att varit där gick jag hem och satte igång med bakningen.. Hade varit sugen å en semla hela dagen.. Det gick kanon bra.. Fick ihop ett gäng =) Jonas och Anders kom hit med en film, både Johan och Anders "bantar" så dom gick ändå inte åt. Men jag tyckte dom blev goda :)

Har dessutom bokat tid hos frissan idag. Hittade ett billigt ställe och känner att det är dax. Har inte varit hos en frisör sen förra julen ;) De ni.. Jag längtar som en galnig till festen och blir helt till mig när jag tänker på det! Det ska bli så roligt att träffa alla igen.. Träffar sällan Johans vänner. Det är nackdelen med en stad :S betongdjungeln.. man ringa först, man måste boka tid och det är oftast en hel prosidur för att komma hemifrån till någon annan.. Tacka vet jag Ramsele där alla dörrar står öppna dygnet runt och det aldrig är något problem, fikat står redan på bordet innan man hunnit innanför dörren. Jag saknar det ganska ofta. Hemma hos mamma är det alltid människor, någon som hälsar på, någon som dyker upp..Där kan mina vänner vara utan att jag ens är hemma och jag tycker om sånt.. Spontaniteten och gästfriheten. 
Jag vill oftast laga mer mat "utifall" någon skulle dyka in, alltid ha något fika att ställa på bordet "utifall" och jag kommer nog alltid tycka det är lite små tråkigt att så sällan ha folk hemma.. Men så bor vi ju som vi bor också.. Men jag tror inte det skulle göra ågon skillnad om vi bodde i ett slott. Det är helt enkelt olika sätt att växa upp.. Här är det mycket mer anonymt, vilket inte är så konstigt. I ramsele ska man göra det jävligt bra för att lycka hålla sig anonym, jag skulle nog påstå att det är möjligt. Och det har sina för och nackdelar. Men jag gillar att kunna gå på ICA och veta att jag alltid träffa någon jag känner. =) Så det ska bli kul med festen, inget spontant där heller, men mycket folk iaf :P 


Idag ska jag till skolan och plugga matte.. Hoppas verkligen jag ta mig över den där liggande stolen ochta mig till nya utmaningar.. Den liggande stolen har verkligen varit ett problem för mig :S Men jag tycker iaf att det för en gångs skull är roligt med Matte. 

Ikväll blir det nog donig hemma.. Ska verkligen ta tag i detta och sortera alla räkningar och all post som ligger utspridda. Sen ska jag eventuellt gå igonom garderoben :S och jag borde verkligen resa kökskåpen också. 
Ronja berättade att hon hade frostat av frysen och fått ordning i skåpen och jag blev avundsjuk. Skulle också vilja finna någon ordning här hemma men jag har helt tappat lusten då jag ändå vet att vi inte vill bo kvar här.. 

"Men det ska ju göras ändå.." (som mamma brukar säga)

Ha en bra dag! 
Kram    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där med att dina kompisar kan vara hemma hos dig utan att du är hemma, så är det med mig och Tinas familj, jag kan ju åka dit och hälsa på utan att Tina är hemma =) Det är ganska skönt att kunna göra så. Jag har ju aldrig bott inne i Ramsele så vi har inte haft så mycket folk hos oss så jag har ju inte varit van det, men här i Långsele däremot, här är vi ju aldrig ensam hemma typ :p Det kommer alltid massa folk hit! kul, men jobbigt ibland :p Hoppas alltid är bra annars! Kram

2009-01-20 @ 17:26:20
Postat av: Jessica

Liggande stolen??? men herregud lär man sig division med det fortfarande? Det här året då jag haft förmånen (not!) att ha matte på mellanstadiet så är det kortdivision som gäller. Jag tycker att det är enklare än liggande stolen.Trodde att man anvönde det även högre upp också.



Ja, det stämmer det där med spontanitet, det är ju verkligen ett plus då man bor som man gör. Här kan man alltid bara titta in hos folk utan att "boka tid". Jag ringer oftast inte ens för att kolla om folk är hemma innan jag åker och hälsar på. Och jag tycker att det är roligt då folk bara spontant trillar in här också.



Kram

2009-01-20 @ 17:50:18
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0