STORA TÅGET!

Jag och Theo spelar Stora Tåget här hemma (Finns det någon bättre låt?) ;) och han flamsar runt på golvet och har lagt klapparna under granen, mest för syns skull då dom egentligen ska ner i påsar och vidare till Theos faster och Ramsele.
 
Ska börja packa lite smått, imorgon hinner vi inte, på julafton tänker jag inte göra det och på juldagen åker vi.
Tur att vi har tvätt tid ikväll! Johan ska till Tandis klockan 14, sen kommer han hem och då är han JULLEDIG! Underbart! Ikväll ska vi  bara vara hemma och mysa, vi tre innan ruschen drar igång. Imorgon är en stress dag, sånt stressar mig ;) Men samtidigt ser jag fram emot det.

Min mobil tok krånglar och jag ska ringa och höra om det går att lösa, nu, innan jag åker hem. Jag kan ju inte ens ringa ibland, det bryts och jävlas hela tiden!

Jag har städat badrumsskåpet och jag har kastat hälften av all rat som skräpade där inne, undra varför jag sparat
på en mascara som är över ett år gammal och dessutom slut? Aja..

Ha en fin dag!





Stora tåget går från norlland,
men ingen kommer hem.
Det finns ingen här som sörjer,
för kyrkan den är tom och stängd.
Ser du byarna du passerar,
en gång bodde det människor där,
men snart är det bara ogräs,
som lever och frodas här.

Men Norrland är stort och vackert
även om ingen lever där.
Tydligen kan ingen överleva på vattenkast,
skog och bär.
Och alla tågen har slutat gå dit upp,
för länge, länge sen.
Men det går en landsvägsbuss om dan,
du kan åka med den om du vill.

Stora tåget går genom Norrland
jag ser en kall och öde värld,
Men jag ser också all den kärlek
som finns hos dom som lever här.

Våra skogar bli billigt papper och
lönsam exportindustri,
medans alla vägarna bara förfaller
och stängs av mil efter mil..
Och det finns ingen här som kan påstå,
att den norrlänske bonden är rik.
Cherferna dom bara fortsätter lägga
ner fabrik på fabrik.

Men Norrland är stort och vackert
även om ingen lever där,
för tydligen kan ingen överleva på vattenkast,
skog och bär.

Och våra älvar dom producerar
billig ström och energi,
år fabrikerna i söder, men dom
som betalar det är vi!

Stora tåget går från Norrland,
men ingen kan komma hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0