Mysdag

Idag har vi haft en riktig mysdag.. Mamma var kvar hela förmiddagen och hjälpte till med diverse och kelade med Theo. När hon tagit tåget hem satte vi igång att städa, eller mest Johan då jag hamnde på soffllocket och slurade till :S
Lagomt tills Theo var nyäten och klarvaken kom Ronja och Andreas :) Dom hade med sig en baby vakt, som vi tänkt köpa, men inte tagit oss för som vi fick i present och MoDo nappar ;P Tack! :)
Vi fikade och surrade sen åkte dom vidare mot övik och jag och Johan lagade middag.

Under gårdagen hade Theo för sig lite olustiga ljud när han andades men det skulle tydligen vara så.. Idag efter att vi ätit vart det värre. Det tjöt och han blev till och från tungandad, jag blev livrädd och ringde sjukvårdsupplysningen direkt :S
Dom skickade oss till Barnavdelning där vi fick träffa en läkare och dom gjorde olika tester, allt såg som tur var bra ut och det berodde på att han har något som kallas Tracheomalaci, (tunt brosk i struphuvudet) och det var inget farligt, det kunde vara så några veckor/månader tills det vuxit till sig.. Men paniken innan vi visste att det inte var någon fara. Usch. Det var heller inget han led av eller ens skulle märka av tydligen enligt läkaren och det var ju skönt att höra.

Vi fick åka hem, men ska tillbaka imorgon igen för att träffa läkaren igen och kolla en gång till.
Fick en vikt igen också och han har gått upp i vikt, vilket var positivt, det går åt rätt håll igen.
Jag ställde mig själv på vågen också ;) Till min förvåning hade jag gått ner mer än jag trodde.. Nu jävlar!
Vi glor tv och datar, Theo sover.

Idag har Fanny anlänt till hennes skola i Piteå och det verkar ju kalas bra där borta :) Jag blir tok sugen på att hälsa på, Ska så klart göra det framöver, men det kanske dröjer en liten stund ;)
Imorgon fyller kusin Tina år :) GRATTIS till henne ;)

Emma och Peter kommer hit på middag imorgon också, trevligt, trevligt..
Ska inta sängläge strax och avnjuta nån timmes sömn!

Hoppas alla har det bra!


Kommentarer
Postat av: emelie

han är verkligen hur gullig som helst :)

2009-08-24 @ 14:10:40
URL: http://emelielindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0