Göran från Huddik!

Jag har varit ute på dagens shoppingrunda.. Blä va tråkigt det är att lägga pengar på fönsterputs, eluttag, svampar och städ prylar :S Det sved när jag skulle betala. Men nu är jag hemma med lasset som jag konkade hem i ryggsäcken som jag fått av Johan..

Väl hemma knackade en gubbe på dörren, Göran från Hudiksvall.. Han skulle lista och fodra fönstren. En ofantligt trevlig gubbe :) Jag gjorde ett ryck och rensade badrummet. Skrubbade, dränkte och torkade väggar och golv, under tiden samtalade jag med Göran, haha.. Vi disskuterade allt fram älgar till krockkuddar och när han frågade "Hur känns det att få barn när din familj bor så långt borta?" Då vände mitt glada humör och jag kunde känna hur tårarna brann inombords. Känslorna är helt utan kontroll just nu :S Tur att jag var inne på badrummet och svalde ner gråten och svarade att det säkert kommer gå bra ändå, det är ju inte JÄTTE långt hem trots allt.. Sen fortsatte dom roligare disskutinerna och dom jobbiga känslorna försvann. Göran visade hur jag på bästa sätt skulle trolla bort kalket i badrummet och han fick en kopp kaffe, då var dom andra grabbarna snabba in och tog sen en slurk också.. Jag fick lära mig hur en limpistol fungerar och jag kunde vara till lite nytta, det var mycket roligare att rengöra micron, ugnen och diska när jag hade lite sällskap här inne. Dom satt och surrade här ett tag, gav beröm till Johan för att han gjort lägenheten så fin.. Finaste i byggnaden enligt dom :) Sånt är ju roligt att höra..  Göran är "frilansare" han har ett bygg företag som pysslar med olika saker. Jag berättade om vår lägenhet och till slut tog han våra nummer om han skulle ha mer jobb i Gävle, för då kan han eller hans män hyra vårt rum, dagavis eller veckovis.. Kanon tänkte jag.. Kul med lite kontakter och dessutom en hygglig gubbe som verkar ha fötterna på jorden! Dom åkte nyss på lunch och listerna sitter uppe så det som igår var förstört och gjorde mig surare än allt annat på dom där killarna har idag vänt totalt. Dom har gjort ett jätte fint jobb hittils och snart är det klart. Dessutom har jag ju haft sällskap i allt tråkigt städ.. Så ikväll kan jag åka och simma med Lovisa utan dåligt samvete :) Jag har ju faktiskt städat massor och fått massa saker gjort! Hade jag inte varit så rädd för strömmen hade jag gett mig på uttagen också, men jag vågar inte. Imorgon åker jag kanske på att måla elementet, som jag skarpt vägrade från början, men va sjutton, vill Johan ha fanskapet målat så får jag väl se till att göra det då.. Men vilket pill :S

Två till katonger är packade och strax är förrådet fullt. Hur har alla saker fått plats här inne? Och nu har vi dessutom bara packat det vi inte kommer använda på två månader (!) Jag begriper inte hur vi lyckats bo här inne.. Men det har gått.
Jag ska boka en tågbiljett till den 8 juni och då åka hem några dagar för att fira min lillasyster som går ut nian. Har lovat att vara hennes privata chaffis den kvällen.. Skulle så gärna vilja åka på Tinas student i sundsvall också så jag ska ringa min morbror ikväll och kolla om jag kanske kan få plats med dom, det är ju bara dagen efter, vi får se hur det blir med det. Ska lägga mitt schema för sommaren imorgon sen får dom planera utifrån det. Tänker inte ta på mig 100% för jag tror inte det kommer gå.. Men så mycket som möjligt med några dagars ledighet under student tiden så ska det nog gå vägen.. Jag undrar vad Fanny ska få i prelle? Vad önskas? (förutom en hund för 12000:-) Haha..
Farmor ska ju också åka hem till pappa i samma veva så då får jag träffa igen också.. Och på så vis slipper jag bussen från sundsvall och kan åka bil istället ;) Kanon bra.

Näe, nu ska jag fortsätta med städningen, förhoppningsvis kommer sällskapet tillbaka snart! Det är super kul med lite rörelse i lägenheten!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Ojoj vad du städar hela tiden =) Kom gärna hit och putsa lite oxå :P

2009-04-01 @ 19:24:17
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0