Sömn och Arbete

För som inte vet vill jag påpeka hur viktigt somn är för mig, ar alltid varit och kommer alltid vara..
Jag sover alltid så länge jag bara kan på morgonen och det är den bästa stunden på dynget att få ligga och dra sig i sängen :) Jag är inte som en vanlig människa om jag inte får sova..
Att då ha en sambo som går lös på mornarna är inte alltiddet lättaste. Imorse, hörde jag hur han (som vanligt) letade efter något, och jag bara väntade på att han skulle fråga mig.. "Emelie, vet du vart firma bilens bilnykel är!" "och min börs?"
Öhh, nej, eftersom han körde sist och använde hans börs sist hade jag så klart ingen aning.. men han gick ner och kollade  privat bilen och icke.. Då ska jag också berätta att det ABSOLUT inte är första gången han letar saker på morgonen och att dissskutionen om att se till att allt finns där ska kvällen innan har komit upp flera gånger.. Haha.. .
Men jag fick ljuvligt kliva upp och hjälpa till att leta.. Nykeln låg i soffan under en dyna och börsen i firma bilen :S Gach, och jag kunde inte somna om heller.. Drog en stund.. Men det blev ganska sent igår, så jag var lite trött.. =)



Igår var jag hos Emma, Hanna kom också dit =) Vi surrade och surrade och vips tittade jag på klockan och den var närmare halv fem :S haha.. fem timmar gick så himla fort, det kändes som jag varit hemifrån i en timme.. Trivs verkligen i deras sällskap =)

På kvällen gick till Johans syster  Bomhus och uppvaktade henne på födelsedagen.. Hem och skrev CV och det tog ganska lååång tid. Sökte några jobb via arbetsförmedlingen.

Och gruvade för dagen besök där.. Min stora fråga är fortfarande varför man måste stå i kö för att få en kö lapp? Och varför dom alltid är så sura där!? Jag hde tur den är gången och fick skratta med min handläggare som var en gammal gubbe, han var rolig.. Jag fick dessutom tio kopior på mitt cv som jag kan använda mig av imorgon på rekryteringsmässan. =)



Nu dyker nog Johan in här närsom helst och jag ska se till att allt är på sin plats ikväll =) haha..

Ska dona vidare i vårat underbara slott som verkligen försöker härda ut att tycka om :S =)



Ha de bra





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0