Damn, it´s nice!


Tjoho..
Igår var en lååång dag kändes det som.
Jag var till Komvux, äntligen hittade jag och det mötet gick bra.
Börjar läsa matte igen efter jul, hr ingen lust egentligen men vissa saker måste man bara göra.
Sen gick jag ner på stan och flanera, Johan slutade tidigare så han möte upp mig vid två.
Blev less efter bara en stund så vi åkte hem, skulle in på arbetsförmedligen också men dom idioterna (ursäkta uttrycket men dom är det) stängde klockan 15.00.. så klart,men vad kan man begära av dom?
Hyser stort agg för allt som har med arbetsörmedlngen att göra..
Åkte hem och donad, Johan somnade så klart :) Som alltid. Jag såg tre önsningar och grät, som alltid.
Sen åkte vi hem till svärfar som bjöd på kräftskiva. Han och Harri hade fixat allt själva :) och det var faktiskt bland det godaste jag ätit på länge, bortsett från klorna och lagen i kroppen, men stjärtarna var utsökta..









Efter vi ätit åkte vi hem till Matte och Sofi, där Johan ska rörmocka..
Där var ju så klart lilla Isabell också och jag fick syta henne för första gången. :)
Hon grät och grät så jag gav upp efter en stund men så länge hon fick sitta i babysittern så skrattade hon bara åt mig, hellre det :)
Dom har en hund också som alltid slickar mig p hönderna och fötterna..  Ganska konstig hund faktiskt.
Till slut sa jg irån då skulle han luta sig mot mitt knä och det var väl helt okej tills han började på med annat.
Han försökte med andra ord att para dig med mitt ben :S då fick det vara nog :P haha..


Isabell :)


Idag har dom ringt om jobb. Så klart angående helgen som min Kusin kommer hit så jag fick säga ifrån en dag. För det är inte varje dag det kommer fint besök :)  
Men fredagen tog jag, då jag känner att jag måste ha pengarna.. Hon få hänga med Johan en timme tills jag slutat. Hoppas det är okej för henne? =)
Idag har jag vikit kläder, dammat, damsugit och torkat golv, och mitt i allt stök kom jag på att jag nog blivit ganska vuxen nu. Även om mamma säkert inte tycker det.. men det kanske dom aldrig tycker?
Jag tycker jag klarar mig ganka bra iaf.. Om jag bara kunde ha en säker inkomst varje månad skulle allt vara som perfekt (Och en större lägenhet) =)
Men när jag som tänkte den tanken kom jag också på hur tråkigt det kan vara.. :S
Att damsuga, torka golv, laga mat, handla, tvätta och allt som hör till (för att inte tala om att betala räkningar, det måste vara guds straff till mänskligheten) Men tänk så mycket lättare det var när man var i Isabells eller Lovis ålder.. När man aldrig behövde tänka på sånt.. Fast då är man ju å andra sidan helt beroende av andra människor och det kanske inte är så roligt heller? Men väldigt lättsamt.. När man blev glad för så lite, som att få åka bak på pappas cykel, eller att få dansa ute på gräset :) Eller att bli helt överlycklig över en rödprickig servis :P det vore livet. Man begär kanske för mycket ibland :P
Eller när man var i den åldern att man tyckte det var så roligt att få lära sig tvätta. När jag var liten lekte jag ofta hemma att jag hade ett eget städ föetag. Mamma och pappa hade en vit korg på hjul i badrummet som jag använde som städ vagn.. Sen torkade jag och dammade, dom måste tyckt att det var den bästa leken jag kommit på.. :) Men då tyckte jag sånt var roligt.. Eller när man hade sån tur att mamma packade massäck om man skulle iväg med skolan, och när man satt på bussen fanns det tillochmed ballerina kex där.. Då var dagen som gjord.. Allt var lätt och roligt.. Men ack så trist det är att fixa allt själv.. Jag hoppas iaf att den dag jag får egna barn, ska dom också tycka det är roligt att leka städtant hemma :)

Men nu när det är gjort känns det ju trots allt ganska bra :) Ikväll kommer ju Ronja, Johanna och Littan hit, vi ska möta upp dom vid Gävlebro vid tio elva tiden ikväll och jag kan knappt bärga mig.. Men det bästa av allt är att det är bara en dag kvar tills Lars Winnerbäck har sin spelning.
Sist jag var och lyssnade på honom grät jag inne på banken med Rebecca innan vi ens åkt till Sundsvall.. Och nu med hans nya album där  texterna bara blommar upp gamla goda minnen blir det nog svårt att hålla tillbaka tårarna igen :P
Men inte en tår föll förr konserten, man blir som förtrollad under hans spelningar.. Näe, usch nu låter jag som en riktig tönt, men sanningen är den att ingen skriver bättre texter än honom. Man kan relatera till varje ord han sjunger och alla låtar han gjort har en speciell betydelse, påminner om någon eller något..
Fick för övrigt min lönespecifikation idag :D

Idiot.
Du sprang så fort du kunde  för att hinna få ett lyft igen.
Du kvittade all din trygghet mot en kick som inte hjälpt dig än.
Du ville bryta isen.
Men du klarade inte krisen.
Det vet du, men det tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på konsekvensen, mer än kicken, idiot.

Så nu står du på din topp och ingen bryr sig om din egotripp.
Du fick ditt lilla lyft och hänger upp ditt lilla tidningsklipp.
Va kul, att det gick vägen, du som varit så benägen.
Men vem är det som du tävlar mot?
Vad är det egentligen du vill ha?
Vem är det du vill verka som att va?
Du borde leva livet, men du söker nånting annat, idiot!

Du somnar i ett rus och vaknar upp och har en noja till.
Du tänker, nu ska jag för alltid vara soft och cool och tyst och still.
Det är skönt att vara sober,
men som många klaustrofober ser du tystnaden och lugnet som ett hot.
Det kryper och det kliar överallt.
Det hettar till när du försöker ta det kallt.
Du irrar vidare i samma turbulens och ignorerar, idiot!

Du tror att det är livet som är snett, men har du alls nån koll?
Du tar dig nåra turer ut i snåren, sen tillbaks på noll.
Du repeterar fraser om kickar och extaser.
Om att alltid va på stående fot.
Du vill alltid vara fri och leva ut.
Men är invecklad som en råbandsknut.
Och själva livet står och skrattar åt din väntan på mirakel, idiot!

Du tar din vän till krogen, där du trivs och kan va offensiv.
Du talar om dig själv, som om du visste nåt om kärleksliv.
Succéer, kabaréer, entréer och turnéer.
Ignorera gärna vännen mittemot.
Du pratar strunt om allting runtomkring, som om hon inte betydde nånting.
Men, vem är det som du tänker på om natten, när du vakar, idiot?

Vad konstigt att du vinglar för dig själv när du har svårt att stå.
Din vän har gått ifrån dig med miraklet som du väntat på.
Det blir max ett litet skvaller när du slutligen faller.
Och ingen står och tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på nånting mer än bara kicken, idiot!
Lars Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Ronja

Nu blir jag förbannad, jag hade skrivit ett jätte långt inlägg nyss som bara försvann :( konstigt det där. Jag börjar om. Jag hade helt missat den här nya fina bloggen iaf, den känns mycket mer genomarbetad och seriös :) inget illa menat med den andra men den var lite som min, en i mängden :) det är så otroligt kul att läsa om mina vänners liv, ibland ångrar jag att jag tog bort min blogg. Jag funderar ännu mer på den här med facebook.. Tänker fram och tillbaka. Väger för och nackdelar men känner att jag inte riktigt kommer fram till något vettigt beslut.. Jag tror jag väntar till min 20 års dag Då borde jag vara mogen nog att kunna fatta ett så viktigt beslut. Allt känns så tomt nu, jag saknar dig, johanna, melissa, johan, nisse jaa alla som var med i helgen.. Vi hade så grymt trevlig helg men men.. Dagen som gick kommer aldrig igen :) PUSSAR

2008-08-19 @ 18:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0