Packat och klart...

...nästan  Har bokat hemresan nu :) Kommer hem rätt sent den 22 december. Kom undan ganska billigt också.. Men det blir många timmar av åkande.. Som vanligt. Haha..

Igår hade vi möte, en hel kväll med bara prat om resan, försäkringar, boende, gruppindelning, flygmat, spanska skola och massa sånt, det känns att det närmar sig. Fick bekräftat från csn att lånet är beviljat vilket gav en lättnads suck.. nu återstårt bara drygt 6000 kronor :S

Ska iaf till Managua, med Linnea och det känns hur bra som helst. Vi lär ligga på Playan vid havet varje helg eftersom det är nära dit ;) Vi kommer dock i bo ett väldigt fattigt kvarter hos en familj som består ett pat barn, en mamma och en mormor, som dom flesta familjer ser ut i Nicaragua. Vi kommer att jobba på en förskola där och hjälpa till så mycket vi kan. Gruvar mig lite, är inte van att tvätta för hand, duscha ute i skjul och sova bland ohyra, men det var ju det som poängen med resan, kommer antagligen hem med nya erfarenheter och kanske en ny syn på livet jag lever här?



Havet i Nica :)
image41



Där jag ska spendera min praktik :)
image42


Fredag imorgon och vi ska in till Stenugnssund.
Helgen består att jobba med motrar till vår utställning som vi ska ha på tisdag nästa vecka, det finns att göra kan jag lova. Musikarna har varit super snälla idag och hjäpt oss med röst inspelning, ljud och klippning. Det kommer bli bra. Ledsen att ingen hemifrån kan komma och kolla, kanske besöka vår "knull kojja" från 70 talet? ;) haha

(LYCKA TILLL MED TENTAN RONJA)

Kramar till er!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Nu kommer få det as bra i nica :) tack för att du önskar mig lycka till. puss !

2007-11-29 @ 21:05:37
URL: http://ronjaa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0