Galla

Jag tänker spy så vanisinnigt med galla nu, för värre eftermiddag var det längesedan jag hade.. 
Tack och lov var Martin och Emma kvar och hjälpte oss med bilen. 
Som är paj. Jaha, det var ju kanske inte oväntat då våra bilar med väldigt korta mellanrum har en tendens att falla samma och fullständigt äta upp våra pengar.. Jag fick rysningar. Men Martin stannade och hjälpte Johan att få igång den sen fick den varmköra ett tag ute. Det sög ändå lite för varenda lampa i hela bilen lös och den lixom levde sitt eget liv.. Men den startade iaf.. 
Sen kommer pappa hit och vi skulle väga oss. Hade jag gått ner? Inte ett jävla gram heller. 
När det var klart och pappa skulle åka kommer Johan in och berättar att min bil INTE startar.. 
 
Till saken hör att det just den här veckan som Johan kör, annars brukar jag har förmånen att ha två bilar hemma.. Men det slår väl aldrig fel.. Ja, tänker kanske ni, ta bussen då.. Men nää, jag tar inte bussen. Dels för att den knappt går här ute i skogen, dels för att det är -20 och buss med en treåring och en bebis på en månad får mig att rysa.. Kalla mig präktig eller vad som helst. Men ne. 
Dessutom är det första veckan jag blir ensam med barnen. Theo börjar dagis, han ska på barngympa ganska långt härifrån och treårskontrollen i Timrå. 
Så ja, det blir att ta aset till verkstaden imorgon.. Göda dom grodorna med mera pengar.. som jag har så gott om denna månad!!! (%&¤#"!"#¤"#¤#!!¤%&/) 
 
Och så packar Johan väskorna och jag vet att livet som "ensamstående" knackar på dörren. Det suger. Absolut enda gången det är till fördel att han ligger borta är när han får sin lön, och det är inte värt det. Nee, det är inte det. 
Vi får ju ändå lägga pengarna på bilarna. HELA TIDEN! 
 
Thilde är grinig och jag ska prata med BVC om vad jag ska förändra, göra för att göra det bättre för henne. Antar att det är dags med dom där Minifom dropparna. Få ut dom där gaserna som kanske ligger och trycker? 
Theo testar mig i allt han kan. Tänjer på gränserna och utmanar mig hela tiden. Han är expert på att hitta rätt knappar. Men jag håller mig. Vet att det är på grund av att vi fått en ny familjemedlem och har full förståelse för att han tycker det är jobbigt. 
 
Johan går ner och duschar.. mmm.. fläkten i badrummet nere har frusit sönder. Jag tänker i mitt stilla sinne att jag vinner på lotto och flyttar till Spanien och lever livets glada. Pissar på vardagen, huset, allt jobb och alla måsten. Tar en drink i solen och badar i poolen med barnen medans Johan grillar ;) 
 
Så nu sitter jag här. Med en ledsen Thilde. En trött Theo. En trasig bil. Och en ilska som jag ska plocka fram när barnen somnat. Tillsvidare klistrar jag på mitt smile och skrattar medans vi läser barnböcker och borstar tänderna. 
 
Var tionde minut ungefär får jag lust att gå ut och slå sönder bilen.. bara för känslan! Men nä det löser ju inget direkt. Imorgon är en ny dag och som tur är kommer mamma. Pappa får nog köra oss från verkstaden om jag måste lämna den. Inget dagis imorgon som tur är.. Om det iaf kan bli lite mildare.. bara lite. 
 
 
 
 
Sa jag att jag har munsår också... 
 
 
 
 
Hahahahhahahahahahahahahahahahahaha (hysteriskt skratt så där som riktiga galningar skrattar) 
 
 
God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0