Vackra barn..



Jag blir helt varm i hjärtat av att se hur snäll Theo är med Thilde. Gissar att det inte alltid kommer vara så men för mig finns inget finare.


Thilde kaskad spyr fortfarande och jag rädd att jag inte kommer mäkta med att stoppa uttorkningen vilket innebär att det blir sjukan. Vi får vänta och se helt enkelt men hittils har hon inte fått behålla något av det hon ätit sen imorse. Jag har kontakt med 1177 och ska ge det över natten iaf. Satan! Men så fort hon får se Theo ler hon. Hon verkar inte märkbart tagen av att hon kräks, hon är nöjd. Men det känns som att det bara är en tidsfråga innan det börjar märkas på hennes allmäntillstånd att hon saknar vätska/näring.. Theo är tapper han med. Han snorar, är små febrig och skiter som en tok. Men har nära till skratt och gnäller ingenting. Eller jo, han vill gå ut och leka, men vem vill inte det efter 3 dagar inne utan vänner?

Det positiva med denna dag är att Johan får goda matlådor nästa vecka för ikväll har jag stekt upp fransyska, gjort storkok på köttfärsås och igår gjorde jag köttgryta.





Älskade underbara!

Jag ger Thilde små små mängder med vätske ersättning och hoppas att iaf lite stannar hos henne. Hon sover nu, hon har nästan inte sovit på hela dagen så hon är nog väldigt trött. Tur hon har så omtänksam Storebror som pussar och kramar och gärna lånar ut nappen (snoriga pussar, några host och bakterierna på napparna ger mig rysningar. Försöker förklara snällt för Theo att han inte får låna ut sin napp till Thilde, men det är svårt och han menar bara väl) Kokar napparna för andra gången nu. Handspriten är min bästa vän och Theo är grym, han tvättar händerna varje gång han är på toa.




Jag grubblar mig gårhårig och känner att jag blir sömnlös. Jag kommer vaka inatt. Är livrädd (kalla mig hönsmorsa om ni tycker det) att Thilde ska kräkas och sätta i halsen, eller nått annat hemskt.. Förbereder mig.
Äter kvällsfika som jag förbjudit mig att göra, bäddar sängen med handdukar. Inatt sover vi alla tillsammans.. Lägger fram servetter, gör iordning mer vätskeersättning. Spyhinken finns nära till hands och jag tror jag är redo för en sjuknatt ensam. Har jag sagt nån gång hur mycket det suger att vara ensam? Inte? Nää ok. Det suger. Men samtidigt är det ganska skönt att ha fullständig koll också. Jag vet exakt när hon ätit, bytt blöja, hur mycket hon ätit osv..

Min bästa polare kom för en stund sen. Plogkanten. Har skottat upp två streck om jag måste snabbt iväg. Resten tar vi imorgon.. Kom Sommar. Kom Sol. Kom friska barn.
Jag ska verkligen påminna mig om dom här dagarna när dom blivit friska. Och är det något jag önskar vi hade haft är det den där Ipaden. Nu är det inte bara Theo som önskar en, även jag. Den skulle underlättat en rastlös 3 åring som förmodligen tycker att jag bara bryr mig om Thilde enormt. (tekniken kan vara lösningen ibland) även om det bara är meteriella ting.

Men piggelin och danoniyogurt har Theo fått i sig iaf. Och lite spagetti m köttfärssås. Men har nog att ta igen han med. Tur jag har "stora" barn så det finns att ta av när dom blir sjuka :)

Imorgon kommer Johan hem. Vi längtar. Det blir förmodligen en ganska isolerad och slapp helg. Men det kan vi behöva. Jag är inte ett dugg avundsjuk på pappa som åker Utomlands.. Inte alls! ;)
Nu är det Mia på Grötö men jag kan inte komma till ro. Surfar vidare en stund och grejjar med det sista inför natten.
 
Ha de gott
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0