Flygplan.

Rädd? 
 
Om ganska precis 6 dagar kommer jag sitta där på arlanda och applicera min ångest på Johan, be honom dricka en whiskey och ta det lungt. Jag kommer säga till honom hundra gånger att det inte ens är farligt att flyga, att han är fjantig, att oddsen är lika med nästan noll att vi kraschar. När vi sen klivit på kommer jag i sista sekund be Johan vara den som har Thilde fastspänd i knät för jag kommer behöva blunda, och klamra mig fast i handtagen och när mototrerna startar kommer jag svettas. Jag är inte flygrädd. Jag tror inte jag är det iaf. Men jag tänker på min mamma som är LIVRÄDD. Hon kommer aldrig kunna flyga och jag vet att hon samma dag som vi åker hem då vi alla åker samma plan kommer kolla text tv om det står nått om någon olycka. Det är hon som gör mig nojjig, vi skyller på henne. 
 
Annars? Ja vi har FULLT UPP. Bokstavligen. Det händer något hela tiden, varje dag. Planeringshjärnan i familjen ha varit framme och beslutat sig för att dra på hårdrocksfestival så här helgen innan resan och annat. Jag är inte bättre för jag har planerat in en loppis i dagarna 2 som jag egentligen inte har tid med. Men men. Det löser sig alltid. Vi har mycket att se fram emot och det är mycket som ska klaffa för att saker ska flyta på smärtfritt. Tiden berättar hur det går. 
 
Vi har spenderat tid i Krokfros igen. Och nyfiken som jag är har jag luskat ut att ett sommarställe där är till salu.. Drömmen. Men på allvar. Vi hinner knappt med huset och pengarna växer ju knappast på träd. Men jag blir naiv.
 
Så har vi sovit på altanen, Theo önskade göra det så det blev så. Ont i ryggen nått så grönjävligt hade jag dagen efter.. Rensat huset på rat, som ska iväg på loppis. Men inte bara rat. Jag har befriat mig från tvångstanken att spara så bland annat Theos fina regnställ sen tre år tillbaka ska nu veck. En eloge till mig som lyckats. Jag bunkrar och sparar men använder aldrig kraffset. 
 
Thilde växer och blir stor. Hon sitter själv och jag gruvar inför att hon börjar krypa då Theo just nu fått dille på smålego (som ligger överallt på golvet) och jag vet att snart knackar det på dörren och tiden då jag måste dammsuga tre gånger om dagen är här. Hon är pigg och frisk. Hon äter som tusan.

Jag har varit en kväll på Urkult. Jätte roligt att träffa gamla vänner som jag bara träffar där. Nu har jag både lovat och bestämt att spendera hela helgen där nästa år då det är 20års jubileum. Thilde gjorde premiär där iår också :)  

Idag kommer Emma, Lukas och Jesper hit. Och syrran. Fullt hus :) Det blir kul. 
På måndagen har vi tusen saker att göra. Det är mycket som ska ordnas men jag kan inte gå in på detaljer just nu. Det kommer bli ofantligt stressigt, det blir det när man lever med en sista minuten människa ;) 
 
Theo har under sommaren skaffat enbästa vän. Han heter Danne, är lika gammal och bor i huset mitt emot. Dom har lekt varje dag, sent på kvällarna. Häromdagen fick vi veta att dom ska flytta tillbaka till östersund och bara vara här ibland. Det gjorde ont i mitt mamma hjärta och jag tror inte Theo fattade vad som sas, tack och lov. Men vi har både resan i två veckor och sen åker han med Mormor till Gotland innan dagiset drar igång så det hinner kanske ge med sig. 
 
 
 
Nu ska jag fortsätta fixa här hemma och leta reda på strumpor åt Johan.
 
Ha det fint
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0