Laddade batterier.



Det blir svårt att sammanfatta våran påsk.
Underbar är en underdrift.

Vi landar i Ramsele och solen skiner. Theo är lycklig för han fick se tomtens renar efter vägen, jag huttrar och tror att dom ska dyka upp efter varje kurva.



Vi hinner inte mer än in till Mamma så surrar Theo om Eskil. Vi kom ganska sent så vi bara handlade och la oss.
Barnen valde att göra morgon 05. 06,30 vågar jag sms Jessica och fråga om deras planer. Det resulterade i att Theo spenderade hela morgonen hos dom.
 
 


Jag hann göra lördagens efterrätt(er) och baka lchf bröd. Vilket jag tvivlar på att hon hann då hon hade tre barn att tampas med. Förhoppningsvis skötte dom större sig själv :) Theo åkte med dom upp till Västansjö och vi packade matsäcken och åkte efter.
 
 


Där grillade vi korv och barnen lekte en stund innan vi åkte vidare till nästa sjö. Flynappet.
 
 

Mindre barn där men som tur var hittade vi på Sam, han och Theo lekte som om dom känr varandra hela livet :) Lättsamt att va barn :) Dom hade nog kunnat leka många timmar om det inte vore för att det drog ihop sig och fisketävlingen avslutades.

Ronja ställde också upp som lekkamrat :)

För att inte tala om vad Valle gjorde. Theos trogna vän.
 


På kvällen åkte jag till Jessica B på "tjejkväll". Thilde fick paket :) och man kan tro på bilden att hon fick Lily ;) Men det var vackra bokstäver med hennes namn och sängkläder med namn, vikt, längd och datum broderat på. (TACK)
 
God mat och en trevlig kväll. Slutade sent. Men jag fick mig många goda skratt.


Morgonen därpå var det bara att kliva påt igen. Full rulle och denna gång till en tredje sjö.
Solen skiner fortfarnade och lyckan är total över att kunna vara ute. Jag packar som vanligt för mycket, men jag är livrädd att stå där med en grinig unge, så det är mycket värd att få med dom där traktorerna och skidorna. I efterhand inser jag att det verkligen inte hade behövts för trots att det inte var några barn med så var Theo underhållen nonstop på alla möjliga vis. Det var ett härlig gäng.
 

Åke fiskar.


Jag pryglade på honom dom ändå :)


Mange och Valle njuter i solen.


Theo får åka pulka bakom skotern och där hade han förmodligen kunnat suttit hela dagen <3


Är grillkorv någonsin så gott som ute i solen?

Vi blev lyxigt eskorterade till bilen med all packning i en annan pulka och vi den ena :)



2 av mina favorit tjejer.


Melissa, Ronja och Jag.. Valle ville gärna va med på ett hörn också.



Kalle fixade leksaker med pinnar och eltejp. Theo tyckte det var skit kul.. haha

Efter en så fantastisk dag hade jag svårt att tro att det kunde bli bättre. Men vi åkte till sel och åt trerättersmiddag. Hur gott och trevligt som helst. Robin har verkligen fått det fint i det där huset och sällskapet var klockrent. Jag knäppte inga bilder. Mer än på förrätten :) Hade helt enkelt för roligt!



Kvällen spenderades på fest i junsele. Jag hade kunnat valt att gjort det roligare än jag gjorde. Men sånt händer.
Väl hemma somnade jag gott :) Och morgonen därpå fick vi sovmorgon. Härligt. Mamma klarade med barvur att ha båda barn och tre fyllskallar hemma! ;) haha




Vi åt god påskmiddag hos mamma och avslutade kvällen med film. Som jag somnade ifrån.



Så påskhelgen i "lamsele" som Theo säger var suverän. Känner mig så mycket piggare av att ha varit ute och mått gott. Och att dessutom fått spendera en helkväll med vänner utan barn var verkligen pricken över i:et.

Måndagen kom lite hastigt och vi packade ihop och begav oss mot Ikea. Där spenderades nästan hela dagen och vipps var vi hemma, med ett berg av tvätt, skoter luktande jackor, packning i drivor, två trötta ungar och några för många katorger med möbler som behöver skruvas i. Jag tror Johan tyckte det var ganska skönt att åka, för min del slog hjärtat dubbelslag. Fan va jag har att göra ;)





Och vad som hänt sen återstår att se.

Jag är för trött nu. Idag har jag haft dom stora barnen här och vi har grillat korv och varit ute. Skönt som attan. 10 plus grader trots att solen inte var framme direkt.  På förmiddagen fick jag dessutom besök av Sandra som bara har två veckor kvar nu. Men jag tror han kommer tidigare lilla Oliver. Thilde kommer bli så stor. Eller hon är resan stor för mitt lilla hjärtegryn har ätit sin första smakportion idag, med samma aptit som sin storebror ;)

Imorgon har vi det vi gör.Jag ska bland annat hämta hem Passaten som fått ny kammrem. Ett stort skämt. x antal tusen lappar som flög iväg på bilen även denna månad. Så satans less.. Tänker varken prata eller skriva om bilarna mer för jag blir bara sur. Hade jag fått bestämma hade bilen varit borsta för LÄNGE sedan. Dessvärre är det inte min bil.. ;) Men ägaren läser ju här ibland så kanske kanske kan vi göra oss av med aset och göra nått roligare för pengarna. Hmm.
 
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är få förunnat att ha så fina människor runt oss. Både här, i Ramsele och Gävle. Barnen fick fina påskpresenter från Bomhus :) Och Theo blev först jätte glad sen lite ledsen för att han undrade varför han inte fick träffa faster Tina, han trodde hon hade varit hos oss när han sov  (johan hade hämtat påskäggen vid Gävlebro).. Men på nått vis lyckades vi förklara att det var påskharen som kommit med äggen, han hade hoppat ända från Gävle :) Då blev han glad igen och ännu gladare blev han då vi sa att vi snart ska hälsa på där igen. Påskäggen rullade in i drivor och vi har nog lördagsgodis för några veckor framåt skulle jag tro. Men framför allt är jag så glad att alla är så omtänksamma och snälla. Och det är då det känns extra roligt att vara med :) Skjuts hit och dit, lek med barnen, matningar, barnvakt.. ja allt. Jag tror att vi är lyckligt lottade.




Nu ska jag ringa kärleken och sen avsluta denna kväll.

Ha de gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0