Vart 5:e barn

Vart 5:e barn i Sverige lever hos föräldrar med riskabel alkohol och/eller narkotika konsumtion.

Jag blir arg så jag kokar! Jag blir så ledsen och uppriktigt sagt besviken när jag ser att systemet (även om det bara är på prov) har fått lov att börja med hemleverans! Kom igen nu. Vi vet att alkohol förstör, förgör och förkastar. "Det tillhör den svenska kulturen" Kan vi inte bara skita i kulturen och i hur det varit alla tidigare år? Prata inte om svenskarnas hälsorisker samtidigt som vi nu kanske ska börja köra ut sprit till konsumenter?? På Nyhetsmorgon hyllar gästerna konceptet. Varför?

Jag kan för mitt liv inte begripa! Stoppa den där fullständigt idiotiska iden. Ska man dricka kan man väl för fan ta sig till systemet och införskaffa det man vill ha?

Sist jag drack slutade kvällen 22, med en taxi hem till min syster som jag spydde ner och fick böta för. Jag är inte ensam. Dom flesta kan inte behärska sitt intag av alkohol. Du behöver inte dricka varje dag för att vara alkoholist! Verkligheten är värre än många tror. Barn lider, familjer splittras och biverkningarna som alkohol konsumtion medför är enorma.

"hej jag heter ******, jag är 16 år och alkoholist" Det är en liten del av hur samhället är format. Jag har suttit med på oändliga AA/NA möten och fått ta del av människors öden. Det är hemskt.
Jag är inte nykterist själv, men konsumerar Väldigt sällan, speciellt efter att jag blev mamma. För mig känns det ovärt och ganska svårt att förklara. Hade det inte varit för den "svenska kulturen" skulle alkoholen narkotika klassas på nolltid. Men vi har supit så länge så nu kör vi hem skiten till bron åt dom som vill åt den där sinnesförändrade drycken!

Det är en tjänst som ALDRIG någonsin kommer användas av mig! Bojkotta hela grejen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0