Men leta som man ska leta..



Min syster berättade bara för ett tag sen om när våran pappa skulle hämta henne vid bussen.
Han var stressad för det var trav på tv och direkt då hon satte sig i bilen sa han: "A, fan jag är så stressad och jag hittade inte mina glasögon så jag fick ta reservparet innan jag åkte"
Ungefär då brister min syrra ut i skratt, för pappa sitter då framför ratten med ett par brillor på huvudet och ett på näsan.. Det här är då inget ovanlingt. Det händer mer eller mindre hela tiden. Små eller mindre små ting. När han i Januari skulle till Canarieöarna hittade han inte forexfickan med alla växlade pengar i. Han menade att han letat överallt i väskan så jag och Syrran hjälpte honom leta i lägenheten, för han hade ju letat i väskan. Pengarna fanns ingenstans. Senare får vi ett meddelande att dom visst låg i ett fack på väskan ändå..
Ja, det händer hela tiden. Mobilen som tappas på kappahl i omklädsningsrum eller hemnycklar som blivit borttappade. Konstant. Hela tiden. Våran pappa är kass på att ha koll och på att leta saker.

Det här är en egenskap som även min Sambo bessitter ( nu är jag fullt medveten om jag själv är slarvig men även om han påstår att jag är som han så har han väldigt fel där ) Johan bokstavligen suger på att leta saker och ha koll. Det är nycklar, mobiler, kläder, ja allt möjligt som ständigt försvinner. Och på något vis är det allt som oftast jag som "städad bort", den frasen är konstant "Ja, men det är ju du som städat där" eller "Ja, men jag vet att den/det var där sist så du måste flyttat på det" ÅHHH IN MY AS ATT JAG HAR. En gång av hundra kanske anledningen är pågrund av mig och då erkänner jag det ;)

Igår kväll när grabbarna kommit sa jag TVÅ GÅNGER, "Men Johan kolla redan nu så du har allt iordning så dom inte behöver vänta medans du gör dig klar" Jag känner honom lite för väl kanske.. Men nej då.. Han hade nog koll för han viftade bort uppmaningen med ett skratt.. Det kliade lite i fingrarna att förbereda fiske dagen åt honom, annars visste jag att jag skulle bli väckt, samtidigt måste jag ju ta honom på orden då han säger att han har koll? Vissa saker har jag efter fem år ännu inte lärt mig. Han har ju mer eller mindre aldrig koll..

HALV SEX kommer han in i sovrummet och väcker mig
"Alltså Emelie vart är mina täckbrallor, dom har alltid hängt i garderoben"
- Öhh, jag vet inte..
"A men det är ju du som städat garderoberna så du måste veta"
- Men jag bad dig igår, igår hade jag kunnat hjälpa dig men nu ska jag sova. (Smått vansinnig över att ha blivit väckt). Och då Theo också vaknar och jag inser att min dag börjar vidrigt tidigt som jag var rädd för, då kokar jag..

Åhh han stånkar och stönar, suckar och gnäller över dessa brallor.. "Det är ju som vanligt"..
Då skrattar jag inombords och tänker, jo tack du, nog är det som vanligt alltid. ;) Det här är ju då ett fenomen som funnits nära mig hela mitt liv, då farsan är likadan.
Han tar mina täckbrallor och grabbarna sätter sig i bilen. Jag går in på toaletten och vad hittar jag där?
Johans fiske kort..(det är lagomt dryga böter om du vid en kontroll inte har kortet att visa nere vid forsen) Detta är också en vanligt förkommande händelse. Så jag springer ut i regnet med täcket runt kroppen och ger honom kortet.. "A, fan tack, jag letade just efter det" Samtidigt säger Linus: "Det där var ju nästan litet väntat" HAHAHA

När jag sen kommer in får jag en känsla.. Trött och jävligt grinigt öppnar jag garderoben som Johan menar att han letat och letat i. Täckbyxorna ska inte finnas där, han har ju letat.. Jag öppnar och skjuter en galge lite, lite åt sidan och där hänger dom. Dom där jävla täckbrallorna.. Hans brallor som han letat, brallorna som jag städat bort? Dra mig baklänges.. Ögonen blöder, klockan är halv sju och där hänger dom!
Men jo, jag brister ju ut i skratt, för det går inte att göra annat :) Helt otroligt!

Det regnar ute, men han som dom hyr båtarna av menade ju att då är fisket som bäst.. Men trist för dom ändå.. Hoppas det ger med sig under dagen. Jag tror iaf. Jag har smsat en demonstrativ film till Johan, där jag visar på ett barns nivå hur man gör när man letar, att man ibland kanske måste flytta på något, kolla om det ligger under, över eller kanske bakom.. ;) Inte för att jag tror att han kommer lära sig. Men under kan ju ske?





Årets julklapp till Johan: Glasögon med förstoring.


Å ungefär så här känner jag mig när jag blir väckt i ONÖDAN!



Igår kväll var en slapp kväll. Vi kollade x faktor. Jag hade för höga förväntningar, tyckte bara att Rapparen Malcom var bra. Vilket var otippat.




Theo har blivit super pappig :) Det är bara pappa som gäller..!

Hoppas ni får en bra dag. Det ska vi ha. Mysdag inne, med lite lördagsgodis och tända ljus i regnvädret.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0