Höst.. ,

Theo har haft en jobbig dag idag. Mycket som gått emot och viljan har inte tillgodosetts så som han önskat.
Han får inte följa med till stationen och kolla när Linus kommer med tåget. (han kommer halv tolv eller nått) KATASTROF! Och att dessutom inte heller få följa med grabbarna i båten och fiska imorgon skapade fullständigt kaos. Grabben bara sprang runt och SKREK! "MEN JAG ÄR EN STOR KILLE NU MAMMA!" och var helt hysterisk. Har aldrig sett på make till känslostormar som bjudits på idag.

Och när han då ber snällt om att få gå till skogen skiter jag i mina höfter och tar kryckorna och hankar mig ut.. Inte långt visserligen, och det gick bra. Theo har köpt en reflex väst på Ikea. Han kallar det sin arbetsjacka (samma varseltröja som Johan har) Sjukt ful uppfinning dom där varsel sakerna men skit bra. Verkligen. Han syns ju överallt. Och dom han jobbade. Han flyttade träd (mindre grenar), sopade stigen, röjde och grejjade.. Mitt i allt säger han "Men Mamma, ring Jonny eller Lelle och säg att Traktorn måste komma för den där stenen kan jag inte bära" Haha..


Det blev ingen lång tur men ändå sjukt skönt att få lite luft och skogen är ju det bästa rummet att utforska på för små barn. Vi mötte Anna som var ute och joggade som förklarade att Theo var välkommen över när helst han ville. Skönt att höra :) Nu har både Jocke, Bella och Anna erbjudit sig att ta sig an Theo när det är dags. Så har inte Farfar hunnit hit känns det ju super att ha avlämningsalternativ utifall Pappa inte heller är här. Det värmer med fina vänner. Är det en flugsvamp på bilden? Någon som vet? Isf kryllar det av flugsvampar längst skogstigen.




1000 guld stjärnor till Johan som fixat sovrummet. Det är så mysigt och äntligen kan jag kalla det ett sovrum. Vi har inte ens haft gardiner där sen vi flyttade in. Men nu så.





Theo pussar sitt syskon och sjunger "like to move it, move it".. Ser ni att det i samma sekund som jag knäppte kom en spark? Till höger om min tumme :P
 
 
 

Den grymmaste kalendern. Någon kommer bli glad första advent :)
 
 
Ha en fin dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0