Laddar om

Vardagen kom som en kärftsmäll..
Vi är tillbaka hemma efter suveränt härliga lediga dagar.
Dom flesta har spenderats i Ramsele. På nyårafton hade jag födesledagsmiddag,
hur lyckat som helst. Middag övergick i fest som slutade med mycket folk, härlig stämning och summan av allt blev total lyckat.
Jag har dessutom fått så otroligt fina presenter.
Underbara människa som verkligen tror på sanningen.
Tredje boken. Hoppas den är lika bra som dom två första :)
En fin väska.
Massa skumpa och viner.
Fint porslin, lyckta och bordstabletter från Indiska.
Mobilstativ + laddare.
Glas med målningar av Carolina Gynning.
Skor, skor, skor.. Behöver jag säga att jag älskar skor?
Favorit parfymen.
Fotlänk som Sebben hade med sig hem från Thailand.
Vackra "burkar".
Dockstation, den på bilen men också en som jag har kopplat till bio ljudet.
Fina blommor av Ponutus som dessvärre inte klarade bilresan så bra. Men nu pryder dom köksbordet :)
Presentkort på spa i Stockholm :)
Presentkort på Hem och fritid :)
Himlabadets spa och Underkläder från Sköna Under.
Grym hjälp med maten!
Brandsläckare, älgstekar, ägg, barnvakt :P
Den finaste presenten av dom alla är att jag inser hur lyckligt lottad jag är som har sånna fantastiska människor omkring mig. En lyckad fest som Moa kom och spelade på. Massa dans. 12 slaget bjöd på fyrferkerier och 25 stycken risbollar som flög upp i luften. Hur fint som helst. Städhjälp dagen efter och massa härliga skratt. Helt otroligt. 03.30 låste vi lokalen och knallade till klubben som vi fått låna för att sova. Nån grillkorv senare sov jag gott!
Dessvärre har jag inte fler bilder från festen då min system kamera valt att lämna mig. Det är en stor sorg.. Men jag har mina minnen i huvudet och jag är så otroligt glad för hela denna helg.
Igår lämnade vi Ramsele, vänner från Gävle åkte med till Bergeforsen och Theo var glad att komma hem till hans rum med sina leksaker. Tre veckors turné har packats upp. Telefonsamtal som har ringts. Post har öppnats. Lite jobb som har fixats. Granen har åkt ut. Och därmed var vardagen tillbaka. Redan igår kände sig Johan dålig. Imorse åkte han på sjukan och kom hem med Kåvepenil, Halsfluss.. Fy bövelen och det ska tydligen smitta.. Håller tummarna hårt nu att han blir frisk snabbt och att vi andra slipper.
Dags att ladda om batterierna. Fylla på med ny energi, hur gör ni? Här ska vi vrida tillbaka dygnet från sköna slappa dagar med sovmorgon till rutiner. Rutiner.
Tusen tack till alla för allt. Ingen nämnd ingen glömd.
På onsdag ska jag jobba. Till helgen kommer Pappa med flera hit på tårtkalas. Anna och Anders kommer över på middag. Läget är under kontroll även om mitt huvud går på helvarv.
Snart börjar nån hockey och vi ska käka nachos.
(sitter och läser aftonbladet och ser att en av årets nya lagar är att för dom som har reseavdrag till och från jobbet HÖJS summan från 9000 till 10000, jag trodde det skulle vara tvärtom. Tobakspriserna höjs, vilket kanske är bra? Dags att lägga ner?)
Nu ska jag natta en trött kille.
Ha de fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0