Tuva är här idag :)

Idag håller Tuva mig sällskap. Och ja, det är en bra dag idag.
Vi körde Theo till dagis. Efter att vi försovit oss.
Jag hann inte ens borsta hans fina krull så han såg så där härligt yr ut när jag lämnade honom :)
Jag och Tuva tog en lång prommis på lite mer än en timme för att komma igång. Super härligt.
En sån hat-kärlek jag har till denna hund ;)
Jag har betat av gardinerna. Har två längder kvar. Dom tar jag sen.
Jag har fotat och lagt ut annonser. Just nu sitter jag och letar efter vart man kan köpa hjälmar.
Ska ta med Theo och prova ut en passande "åka pulka" hjälm så han kan vara med i backarna på dagis :)
Tvätt och diskmaskinen går på högvarv och jag skriver en inköpslista på vad som behövs för att göra en makaronpudding. Den Johan gör blir alltid super god.. Men jag ska lyckas jag med. Budget som kanske mamma och T kan äta av imorgon också.
Nu ska jag ta mig i kragen och åka och tanka bilen.
Imorgon drar jobbet igång. Jag åker via härnösand för att plocka upp kollegan.
Haha, vi har ju inte jobbat på ett tag nu så jag ser fram emot lite dråpliga skratt..
Jag har gjort en kakyl, heter det så? Har insett att jag har miljoner sätt att kunna sprara mer pengar på. Börjar bli girig nästan. Men av att bara plocka ögonbrynen på mig själv kommer jag spara närmare 400 kr i månaden. Förbud är infört på inredningstidningar, vi föräldrar och barntidningar. Det är nästan ett missbruk, jag och alla dessa tidningar som slinker med hem. Ibland läser jag dom knappt. Där besitter jag ytterligare några hundra. Och skulle jag sluta snusa så jag plötsligt rik. Nu vet jag att jag inte har sån karaktär, minska möjligen. Men det krävs mer än att spara pengar för att jag ska sluta snusa, även om det bara blir dyrare och dyrare.
Ha de fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0