Energi

Fullständigt slut.
Dagen har varit hur härlig som helst. Det var länge, länge sedan jag hade sån energi.
Jag har till och med hunnit röja i källaren så nu har en hög med bråte som ska på släpvagnen och åka till tippen. Endast fåtal kartonger kvar som är soterade och märkta. Bara det kommer bort så är källaren (nästan) klar att förvandla, fattas bara pengar och.. och.. mer energi.. och Simons färgspruta.
Imorgon är det gästrummet som ska fixas. Jag planerar dessutom att göra mer förvaring i källaren. Jag behöver mer förvaring till skor och diverse. Känner mig tok laddad.
När källaren var klar skulle jag och Theo gå ut med Tuva. På hemvägen vill Theo och Tuva busa så hon hoppade och drog i kopplet tills.... det släppte. Projekt lös hund drog igång. Hon är preisc som Molly, lyssnar inte på mig. Lyssnar på alla men inte på mig. Det slutade med att jag efter fler varvs jakt fick springa hem och hämta godis.. Efter ett bra tag och lite hjälp av den snälla grannen kom hon tillbaka.. Jag blev så rädd, det var väl inte hela världen egentligen men jag var verkligen livrädd att det skulle komma en bil eller nått. Föreställde mig hur jag skulle kunna berätta för F att Tuva blivit överkörd så jag stressade upp mig som tusan.. Nu är vi inne. Svettiga och trötta efter hundjakten ;)
Har lagat middag som unge herrn petar och jag lagar då minsann inget nytt alternativ. Passar det inte får det vara.. En önskan om glass blev absolut inte uppfylld och gissar jag rätt kommer han snart komma och vilja ha maten ändå.
Ha de fint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0