Med familjen Nyman :)

Lill Jesper
Grabbarna Grus
Roligast var ändå när Lukas trycker gasen i botten och Emma ska försöka hänga med.. Jag dör på plats i soffan nu så jag ser hela senariot framför mig..
Lek och Bus..
Det är skönt med någon som förstår.
Jag har återfunnit min jämlike.
Idag har jag varit med Emma. Och åter igen. Hur häftigt är det inte?
Hon är verkligen som jag minns henne. Enkel. Alltså verkligen inte "enkel" i negativ benämning. Utan
just så där som jag gillar att människor runt mig är. Enkel att umgås med.
Det gör inget när jag erkänner att vi egentligen saknar kvällsrutiner till Theo, hon skrattar och säger bara:
"Så länge det funkar för er är det ju bra" Hon lägger ingen värdering i att jag snabbt valde att avveckla ammningen och
hon rynkar heller inte på ögonbrynen när jag säger att om det kommer ett till barn och det blir samma visa kommer
jag välja bort det igen. Hon har inga förutfattade meningar om föräldraskapet som så många andra.
Var och en gör på sitt sätt. Och det är verkligen skönt.
Vi disskuterar relationer, vi tycker ganska lika, fortfarande. Vi pratar ekonomi, hallelulija och så klart.. Hurvida vi är pampers eller libero morsor för satan ta oss om vi skulle
avvika från normen i mammagrupperna och göra olikt någon annan ;) Haha
Grabbarna leker oavbrutet. Om än inte vid varandras sida hela tiden så kommer dom springande efter en stund och frågar efter den andre.
Jesper är bara med.. Han skrattar den tid han är vaken och inte ett knyst ger han ifrån sig.
Om alla var som han skulle alla ha mängder av ungar det kan jag lova.. Och jag blir mer bebis sjuk.
Men i det här hushållet lär det ju dröja, vad jag vet krävs det samlag för att göra barn.. Och för att kunna utöva ett sånt måste man
träffas? Och jaa, 2015 kanske det finns tid? Eller så lyssnar jag på Emma "Ähh, jag körde 65 mil under min ägglossning för jag skulle
bara få det gjort" haha.. Romantiken flödar och jag skrattar som en galning.. Och nee jag kommer inte sätta av till Falun.. ;)
Det känns så jävla roligt att vi tagit upp kontakten igen. Vi pratar om en träff där våra karlar kan vara med :) Vi surrar om att åka och bada i sommar.
Och vi pratar om massa annat, nutid, dåtid och framtid.
När vi kommer hem från Drakborgen somnar Theo direkt. Jag sätter mig i soffan och funderar. Shit va lyckligt lottad jag är.
Jag hänger på Ikea.se och drömmer mig bort. Theo frågar efter Lukas när han vaknar och surläppen blir extremt tydlig när jag förklarar att han åkt hem..
Vi ska snart hälsa på honom.. men snart, sen, senare exiterar inte :P
Sen till ilandsproblemen.
Tvätten? Hmm, vad hände med tvätten under våra sjuk dagar? Högen har växt kopiöst. Jag måste missat att det inte sköter sig själv.
Imorgon åker jag på jobb och har fortfarande inte tvättat :S Gudars skymning jag kommer få tvätta på jobbet och det lär inte uppskattas
av grabbarna ;)
Theo ska nog grilla med Oliver i helgen. Han har saknat Oliver. Jocke och Bella Dom är Snälla går ju omvarannat här hemma.
Förutom att det varit en fantastisk dag där jag fått skratta och umgåtts med härliga människor och faktiskt helt glömt bort att gårdagen var pest så
är ju dagen inte slut än och pricken över i:et denna dag blir ju att om ett par timmar kommer pappan i huset hem. Wiii.
Imorgon har vi dock en del "to dos" så kvalitetstiden flyger ut innan den kommit men ändå. Vi får ju säga hej till varandra iaf. Det är ju knappast fy skam.
Det är skönt med någon som förstår.
Jag har återfunnit min jämlike.
Idag har jag varit med Emma. Och åter igen. Hur häftigt är det inte?
Hon är verkligen som jag minns henne. Enkel. Alltså verkligen inte "enkel" i negativ benämning. Utan
just så där som jag gillar att människor runt mig är. Enkel att umgås med.
Det gör inget när jag erkänner att vi egentligen saknar kvällsrutiner till Theo, hon skrattar och säger bara:
"Så länge det funkar för er är det ju bra" Hon lägger ingen värdering i att jag snabbt valde att avveckla ammningen och hon rynkar heller inte på ögonbrynen när jag säger att om det kommer ett till barn och det blir samma visa kommer jag välja bort det igen. Hon har inga förutfattade meningar om föräldraskapet som så många andra. Var och en gör på sitt sätt. Och det är verkligen skönt.
Vi disskuterar relationer, vi tycker ganska lika, fortfarande. Vi pratar ekonomi, hallelulija och så klart.. Hurvida vi är pampers eller libero morsor för satan ta oss om vi skulle avvika från normen i mammagrupperna och göra olikt någon annan ;) Haha
Grabbarna leker oavbrutet. Om än inte vid varandras sida hela tiden så kommer dom springande efter en stund och frågar efter den andre.
Jesper är bara med.. Han skrattar den tid han är vaken och inte ett knyst ger han ifrån sig.
Om alla var som han skulle alla ha mängder av ungar det kan jag lova.. Och jag blir mer bebis sjuk.
Men i det här hushållet lär det ju dröja, vad jag vet krävs det samlag för att göra barn.. Och för att kunna utöva ett sånt måste man träffas? Och jaa, 2015 kanske det finns tid? Eller så lyssnar jag på Emma "Ähh, jag körde 65 mil under min ägglossning för jag skulle bara få det gjort" haha.. Romantiken flödar och jag skrattar som en galning.. Och nee jag kommer inte sätta av till Falun.. ;)
Det känns så jävla roligt att vi tagit upp kontakten igen. Vi pratar om en träff där våra karlar kan vara med :) Vi surrar om att åka och bada i sommar.
Och vi pratar om massa annat, nutid, dåtid och framtid.
När vi kommer hem från Drakborgen somnar Theo direkt. Jag sätter mig i soffan och funderar. Shit va lyckligt lottad jag är.
Jag hänger på Ikea.se och drömmer mig bort. Theo frågar efter Lukas när han vaknar och surläppen blir extremt påtaglig när jag förklarar att han åkt hem..
Vi ska snart hälsa på honom.. men snart, sen, senare exiterar inte :P
Sen till ilandsproblemen.
Tvätten? Hmm, vad hände med tvätten under våra sjuk dagar? Högen har växt kopiöst. Jag måste missat att det inte sköter sig själv.
Imorgon åker jag på jobb och har fortfarande inte tvättat :S Gudars skymning jag kommer få tvätta på jobbet och det lär inte uppskattas
av grabbarna ;)
Theo ska nog grilla med Oliver i helgen. Han har saknat Oliver. Jocke och Bella Dom är Snälla går ju omvarannat här hemma.
Förutom att det varit en fantastisk dag där jag fått skratta och umgåtts med härliga människor och faktiskt helt glömt bort att gårdagen var pest så
är ju dagen inte slut än och pricken över i:et denna dag blir ju att om ett par timmar kommer pappan i huset hem. Wiii.
Imorgon har vi dock en del "to dos" så kvalitetstiden flyger ut innan den kommit men ändå. Vi får ju säga hej till varandra iaf. Det är ju knappast fy skam.
Ha en trevlig kväll allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0