MÅL!

Jag visste inte att det var löning idag.. Och i pengar var så heller inte fallet.
Men jag fick en annan sorts lön idag.
Jag har tillsammans med en klient pluggat ganska mycket. Vi har haft våra duster i detta.
Idag fick jag ett sms där det stod:
"Jag fick godkänt på provet :D"
Det var min lön. Det är så otroligt häftigt tycker jag. Det känns som även jag klarade det där provet med bravur.. och det känns verkligen som lön för mödan ;P Nu laddar jag om och ska tagga för att vederbörande klarar kommande prov lika bra! Jag älskar mitt jobb.
Hemma har jag en kalas dag även fast jag mentalt redan "är på jobbet". Jag packar och planerar.. Men det är för att jag ska få kvällen fri med Theo.
Vi har hunnit med en massa ändå. Loppis rundan gick hur bra och smidigt som helst. Och jag hittade det fyndigaste kapet.. Vi har ju länge sparat till en Mack här hemma. Nu är det färdig sparat. Den där Macken kostade 799:- på affären och jag hittade en snarlik idag för 180 kronor. Super fin och den kommer göra succé här hemma. Dessutom sprade Theo massor av pengar.
Jag fick tips av min farmor för ett tag sedan att eftersom Theo inte gillar pottan och hellre går på toaletten skulle det finnas sånna sitsar men kan fästa på den riktiga toan.
Nu kanske skitningen blir roligare? ;)
Och så klart. Bobben. Theo fick en bob av morfar i julklapp förra året. Dessvärre försvann det muttrar på vägen och vi har gjort diverse resor för att få till men det har inte fungerat.
Så han blev utan bob ifjol. I år skulle han få en ny. Men jag blev för snål. Jag tyckte 800 var för dyrt då och struntade i det. Idag hittade jag en Stiga variant för 100:- så killen är ju helt överlycklig :)
Jag har lovat en prommis med bobben efter att Theo sovit. Fanny slocknade i sängen brevid honom. Hon är sjuk :/ Jag och Tuva har förberett middag till hennes stora förtjusning. Broccoligratäng med cassler och hon fick ju så klart provsmaka ;)
Sen är jag väldigt glad också över att jag har så fantastiska arbetskamrater. Denna vecka är det mycket utbildning och personal byte vilket innebär att vissas ansvar landar på andra så som sig gör på alla arbetsplatser. Men i mitt lag hjälper vi varandra och jag kommer komma till en arbetsplats där allt gjorts för att underlätta. Sånt är lyx och jag tror inte det hör till vanligheten heller för den delen. Känns riktigt roligt att få komma till jobbet denna gången faktiskt. Trist bara att varken "husmor" eller Johan är där. Men Littan kommer ju och Magnus. Så vi reder oss lätt..
Ska packa ihop det sista.
Ha en fin dag.. Det ska vi ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0