Bättre tider väntar.

Torsdag: Emma m barnen kommer
Fredag: Jobb
Lördag: Jobb
Söndag: Jobb
Måndag: Jobb
Tisdag: LEDIG *korsitaket*
Onsdag: Jobb
Torsdag: Jobb
Fredag: Jobb
Lördag: Jobb
Söndag: Jobb
Måndag: Jobb
Dygns jobb då jag alltså inte kommer åka hem emellan.
Ibland, när det blir så här, känns ett 7-16 jobb väldigt lockande.
Jag kommer längta ihjäl mig. Det blir dessutom mycket mycket jobbigare när jag
vet att det händer massa roligt som jag kommer missa. Men jo, de suger ju att vara vuxen också..
Hur kunde jag längta så mycket efter att bli vuxen?
Aja, jävlar anamma det kommer bättre, ljusare tider. Går in i grottan och väl på plats är jag mer än nöjd. Tiden går ofta fortare på jobbet än hemma konstigt nog.
Jag och Theo myser i soffan. Det är den bästa stunden på dygnet. När han kryper upp och lutar huvudet  mot min axel och säger (ja jag det bästa hade varit om han sa, Theo älskar Mamma) men han säger "Theo älskar Mack" och det är lika mysigt för det
Jag inreder det sista rumme på övervåningen i huvudet. I drömmen. Jag kan se två små sängar där och vita väggar med mycket färg i övrigt. Barnsligt fint blir det.
Nää ni.
Ha en fin kväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0