VC

Vi fick tid redan på morgonen hos en sköterska som skulle se över Theos hand.
Han var så grymt duktig. Skrattade och lät henne titta och känna.

-"Min pappa är en gamm gubbe"
(jag fick snabbt inflika att 28 år inte är gammalt) Hahah

Vidare sjöng han "stackars lilla pappa, stackars lilla pappa, inga julklappar han får" så hela vårdcentralen hörde. Tiggde åt sig en leksak och var nöjd under hela besöket. Jag som inte ens hade fått röra hans tumme. Men sköterskan fick misslyckas TRE gånger med omläggningen utan att han sa ifrån en enda gång!




Så nu är blåsorna omlagda och Theo mår bra. Vi hade tur i oturen att det blev så lindrigt som det blev.

Efter vi varit på vårdcentralen hämtade vi Mamma som kom med bussen. Hon bjöd på fika på Chram och vi handlade lite på coop innan vi åkte hem. Hon hade med sig hallon, lingon, blåbär och massa massa kött som hon tillaga till oss imorgon :)




Theo köpte en sockerkaksform på loppis för ett tag sen som han och mamma bakade idag. Gissa om jag var nervös angående spisen. Släppte den inte många gånger med blicken. Men idag skedde ingen olycka.




Tänk att jag har ynnesten att fortsätta älgköttslivet trots att jag inte skaffade en jägare till man :) Mina morbröder och mamma levererar om vartannat stekar, färs, hjärtan och annat gott. Jag hade iställen turen att fånga en riktig kock. Så jag har alltså dels mannen hemma och inte skogen och dessutom behöver jag inte kunna allt om tillagningen :)

Imorgon ska jag till Barnmorskan. Theo får vara på Dagis ett tag. Sen blir det väl nått ryck här hemma, lär passa på när jag har hjälp.

Nu ska vi fika sockerkaka.

Ha en fin kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0