Ramsele, hästar och frånvarande värkar.

Vissa tycker jag är galen.
Men vi åker till Ramsele imorgon. Folk föder barn där med.
Ikväll kommer Johan hem och han blir hemma över en månad <3 Underbart.
Jag har planerat min barnledighet med fkassan. Det är väldans vad man får gå ner i lön för det viktigaste jobb man har i livet, ta hand om sina barn. Men jo, det är ju grymt att bo i Sverige ändå, Johans vän Lena i Turkiet berättade att där finns ingen som helst ersättning så om dom ska skaffa barn krävs pengar, sparade pengar och välbetalda jobb. Så bidrags sverige kanske är att gå för lång att klaga på ;) Mamma är fortfarande kvar här.
Igår lagade hon mat och fixade, och nu på morgonen hade hon varit ute och skottat.
Mamma har dille på att alla barn ska sova vis 19, hmm det funkar ju här med bortsett från att Theo vill upp 05. INTE OK! Så nån 19 läggning kommer inte bli rutin här hemma ;)
Men jag sov på soffan medans T och mamma grejjade. Nu har dom åkt till förskolan.
Jag har mailat med islandhästarnas ägare. Vi får komma när vi vill, men om vi vill titta på barn ridning är det lördag mellan 10-11.. Theo kommer bli helt till sig. I helgen ska vi till min morbrors brutta och hälsa på hennes små hästar.
Jag är liv rädd för kräken, men bara nån håller i dom och jag slipper gå bakom ska det gå bra.
Jag som varit en häst tjej uti finger topparna när jag var liten? Vet inte vad som hände..
 
Vi ska köra syrrans bil till verkstaden strax.
 
Ha en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0