Dagarna tickar på..


Idag kom pappa och Annika förbi. Theo fick ett Blixten Memory som vi spelade på en gång :) och jag fick låna Läckberg filmer <3 Vi har redan malt 2,5 timme ikväll.


Köpte mysiga "skor" till Thilde idag. Gick in på birsta, fick andnöd (tok mycket folk) gjorde det jag skulle och sprang ut.


Bilder ger ingen som helst rättvisa :/ men jag köpte en jätte fin matta idag som gav mig en kick och ett tag senare var både hall, badrum och sovrum städat, en massa saker som åker ner till Bagdad (som en vän sa) Bagdad är alltså källaren. Som ser mer ut som en krigs zoon än en källare.



Min mobil har sällan batteri nu för tiden. Anledningen är att Theo ofta är framme med sina iphone fingrar och spelar sina spel. Sjukt irriterande när det ringer och jag svarar och det ofta är 3% i batteri kvar. Mobil förbud på våran 3 åring är nära.

I övrigt rullar dagarna på. Jag jagar et traktor som kan skrapa uppfarten. Det är gropar och slirigt och helt förjävligt mycket snö.. Önskar jag var som grannen och hade all tid i världen till att skotta och göra det plant och fint.


Thilde njuter hela dagarna med sömn. Nätterna däremot är sömnen mer frånvarande. Det är irriterande och det värsta är när jag får höra, "ja då får du sova på dagen när hon sover".. Men jag vill för fan inte sova på dagen.. Jag vill vrida hennes dygn till samma som mitt ;) Vilket förmodligen kan bli lite svårt. Så humöret sviktar men håller det i schak :) Och även om det suger ganska mycket är det ganska mysigt när hon och jag spenderar större delen av natten i soffan framför tv :)



Theo är grym. Imorse fick han fruktsallad till frukost. Vilken succé :)
Han kliver in i rollen som den bästa brorsan direkt och gullar och gonar med Thilde, för att inte tala om hur överbeskyddanade han är <3



Thilde när hon hängde med mig i städar tagen idag :)



Theo bygger i snön ute :)


.. och Johan skottar tak :)


 
 
DET FINASTE JAG HAR ÄR ER.
 
 
Vi planerar nyår. Det blir trerätters ute på Alnö tillsammans med Jock och Bella, ett annat par och alla barn :)
Det blir kanon.
 
Ha en bra natt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0