Theo <3

Jag sitter och läser i din dagis pärm, det sparkar i min mage och jag kan knappt fatta att du blir hela tre år och dessutom storebror snart. Du har blivit stor, klok och är så duktig. Under semestern 2012 blev du bjölfri. Du är nöjd att kunna gå på pottan eller vattna blommorna ute som du säger, jag protesterar inte, det är väl tur att nån "vattnar" blommorna.


Du har en stark vilja och går saker inte din väg rasar världen samman, men jag vet hur det är, jag är likadan. Det suger när det inte blir som man vill och är man dessutom tre år möter man många motgångar under en dag, men det blir bättre snart igen, sen när du är 14 blir det värre igen.


Du vill vara med överallt, hela tiden, leka och hjälpa till. Du är duktig och du hjälper framförallt mig och din pappa att träna våra tålamod, det sätts på prov dagligen.
Du skrattar allt som oftast, ditt härliga skratt är det som förgyller dagen! Blir du arg hår det snabbt över, där är vi olika, jag kan vara långsint, en dålig egenskap som jag är glad att du inte har.

Dina ögon glittrar och du säger varje dag att du älskar oss. Om du vet vad det betyder tvivlar jag på men det slår volt i mitt hjärta när du säger dom tre orden.


Den här sommaren har du blivit som en fisk i vattnet. Förut har du varit försiktig, numera kastar du dig hejvilt utan att alls tänka på konsekvenserna. Sen blir du sur för att du får vatten i dina ögon. Men lika där går det över fort och du räknar till tre, men byter ut tvåan mot en fyra sen är du igång som en fisk i vattnet igen.

Studsmattan ute på gården som du fick av morfar används flitigt, du hoppar så fort du får tillfälle, gärna med någon av grann ungarna. Sandlådan du fick av faster m familj å kusin är en höjdare även den. Du skulle kunna sitta i timmar med grävmaskinen och leka där. Du pratar konstant, hela tiden, bortsett från när du får titta på barntv. Det är roligt att lyssna på dig och dina teorier. Just nu pratar du helst om julen, tomten och hans renar även fast det bara är augusti.


Varje dag lär du oss något nytt. Något nytt från din värld och det är spännande, att lyssna på hur du jobbar i en stor dumper eller visar oss hur man egentligen gör vissa saker, för vi gör inte alltid rätt.


Du sover i din säng men vissa nätter knatar du in till oss. Du vill "mojja" = mysa och det är helt ok. Vi har inget problem med att du sover med oss. Det kommer en tid då du lär vägra sätta en fot i vårat rum.


Du trivs på dagis och har just nu bytt avdelning till dom större barnen. Du har bara varit där en dag men du hade inga problem när jag skulle gå och ville inte följa med hem när jag hämtade dig så jag antar att du har det bra där. Dessutom fick du pannkaka till lunch, det som är din favorit.

Du gillar gröt eller flingor till frukost men är en riktig godis råtta. Jag har fått flytta på alla söt saker i skåpet till ett ställe dit du inte kommer åt för du är slug som en räv och vänder jag ryggen till har du hittat åt något smarrigt.

Du har många vänner, just nu är du helst med Lukas i Örbäck. Ni bor en bit ifrån varandra men ni väl ses har ni väldigt roligt. Han får dig att bli lite modigare, för han, han är modig. Dessutom har han en lillebror som du tycker om också. Jesper.

Du tar på dig skorna själv, även om det blir fel fot ibland, det låssas vi inte om. Du klär dig gärna själv, men där tränar vi än, byxor är byxor och används inte som tröja. Men det tar sig.. Du bestämmer gärna själv vad du vill ha på dig och det är helt ok så länge det är kläder efter väder. Jag gillar att du bryr dig. Du blir gärna inte smutsig (i sandlådan är det strunt samma) men tvättar dig gärna om du får mat på kläderna eller liknande. Så är din pappa också. Jag däremot, bryr mig inte så mycket om jag har en lite skvätt målarfärg på tröjan medans jag handlar.

Du gillar att åka bil, men ibland får du för dig att fråga "är vi framme snart" men jag tycker du är duktig. Vi åker ofta ganska långt och du håller gärna handen medans vi kör. Jag gillar inte riktigt det då det innebär att jag bara har en hand på ratten men ibland så.. Du talar om för mig när jag ska växla och trycker själv ner fönstret om det blir för varmt.

Du strålar av energi och smittar verkligen av dig med dig glädje! Det är en fröjd att just du är våran!


Vi älskar dig.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0