Härlig bild :)

 

Pappan kommer hem och frågar:

“Men vad är det som har hänt här?”

Hon svarar: “Du vet när du kommer hem varje dag och frågar, -Vad har du gjort hela dagen?,

Idag gjorde inte det jag brukar göra!”

 
 
 
 
 
Har nyss pratat med Ronja en stund. Fixat med lite praktiska ting. Och lugnat ner mig lite efter morgonens samtal. Min pappa ringde och berättade att ladan på jobbet (där vi förvarar bland annat skotrar och crossar mm) inatt hade inbrott, inte nog med det så brändes hela ladan med innehåll ner. Sånt där kan göra mig förbannad. Men det går över snabbt. Vissa människor mår helt eneklt inte bra och behöver uttrycka det. Då hamnar andra ivägen för den olyckan och det är inte mycket man kan påverka, inte så här i efterhand. Tycker bara synd om min pappa och andra delägaren som står inför MASSA mer pappersarbete, kostnader och jobb i onödan..
 
A, iaf så har jag varit och hämtat ut klädpaket idag. Theo kommer antagligen sucka över dom paketen jag slagit in som innehåller kläder, förutom Pirat pyjamasen och Blixten Pyjamasen.. Men jag och Johan kommer jubla. Nu ska jag lägga fler högar i loppis högen och verkligen ta bort allt som är för litet, för det är en sak som är säkert, killen har vuxit under sommaren. Sen har jag tvättat (ovanligt) och renbäddat sängen. Solen strålar och har inte Johan planerat något så ska jag klippa gräset när det torkat ordentligt. Behöver all rörelse jag kan få, tydligen ska foglossningarna inte bli värre av det, så det är bara att härda ut även om dom tre senatse dagarna varit vidriga.
 
Fanny ringde tidigare. Vi ska spendera eftermiddagen vid stranden. Har packat och gjort klart så jag och T åker nog dit direkt efter dagis. Ska hämta honom snart.
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0