Hopplock

Varför köpa en bugaboo för 7000 när man kan köpa en UNDERBAR brio för nån hundrig begagnad?
Jag fick en likadan av Mamma så nu har jag två. Den ena har dock tillhörande sufflet vilket jag ville ha när vi åker till Turkiet (vågar jag mena att den jag köpte själv också är snyggare) men sånt bryr sig inte mamma om.
Däremot var det en OTROLIGT uppskattat ratt på den hon införskaffade och den fungaerar också utmärkt. Båda är i bra skick trots antal år på nacken. Jag monterade ner hela skiten igår för att kunna tvätten upp tyget.. Det gick fint.. Var nervös för att få tillbaka allt..
Det tog en timme innan jag fattat hur allt skulle sitta men nu är den ren och fin.
Den bästa begagnade barnbutiken finns i Timrå, Butik Liten heter den. Hon har mycket märkeskläder och annat fint till en billig peng.
I övrigt har mina fiender kommit på besök även denna vår. Det verkar som att dom förökat sig, dom är flera och dom är överallt. Jag krigade mot dom hela våren/sommaren ifjol utan vidare resultat. Detta år har jag en son som gärna mosar dom, men de är inget jag uppmuntrar direkt. Årets stora myr krig har startat. DOm har redan invaderat hela mitt hem :( Let the War begin!
Solen har tittat fram. Jag har fått ihop studsmattan, men jag önskar Theos Faster bodde närmare så hon kunde visa hur man får sit nätet. Hur jag än vrider och vänder är det som att det är för litet.. :S får grunna på de en stund till. Gissar att vi ska tvätta traktorn igen. Klockan 14 ska vi träffa "kontakt" barnen igen. Det blir kul. Theo längtar.. Sen ska vi som sagt till Farmor. Jag skulle handla men jag väntar med det och gör det med henne i Njurrunda istället.
Nu ska vi byta blöja och gå ut en stund. Ha de gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0