Bilen från helvetet..

Jag och T har varit till affären och handlat.
Och tvingat ut oss i pissvädret och vi blev piggare. Eller han var redan pigg :)
Det regnar i Bergeforsen :/
Dagen grubbel grotta. Passaten.
Vi (eller Johan) köpte Passaten för 49000 kronor. I några veckor gick allt bra.
Vi (eller Johan) har gjort kassa bil äffärer men denna bil är nog den värsta.
Nu läcker den bensin. Jag minns inte allt som varit fel under dom senaste månaderna men jag vet att jag har ingen större fiende än denna bil. Sen Johan började i Falun kan man säga att vi fått lägga varje trackt krona på bilen.. Jag har räknat ut att den under dom senaste månaderna kostat oss 47000 kronor i enbart reperationer. Alltså utöver bensin, skatt och försäkring. FYRTIOSJUTUSEN KRONOR!!!! Förstår ni vad mycket annat vi hade kunnat göra för dom pengarna. Vi och bilar är ett stort - tecken. Fan för detta as.
Efter att vi lagat bensinläckan är vi förmodligen uppe i mer utgifter på rep än vad vi betalade för själva bilen. Så vi kan ju konstatera att trots att Johan legat borta ett tag så har kassan inte direkt klirrat för det. Bilen har tagit alla kronor skulle jag vilja påstå. Nu är det dags att göra slut. Den ska bort. Jag har fått nog och förhoppningsvis Johan också.. Gränsen är nådd.. Passaten kan lika gärna skrotas i mina ögon. Det är en tjuv. En världelös skrothög!
Vi har ritat en teckning, den ska på begäran av Theo skickas till en skäggig gubbe på storgatan, och mitt brev till en vän ska också på lådan. :) Nu ska vi se barntv innan sängen ropar på Theo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0