Jag och dom andra mammorna.

Jag ska strax hämta Theo. Tuva har rastats i skogen och som hon gillar att springa :) haha
Blev nervös emellan åt då hon sprang så långt att jag inte såg henne men minsta vissling så kommer hon på stört igen. Goa hund.

Jag är rufsig i håret och allmänt sliten. Ska alltså beblandas med dom andra propra föräldrarna som har håret i en hästsvans, knälång kjol och vacker make up.. Jag är förmodligen yngsta mamman på stället, men den som ser mest sliten ut. Men man kan väl få ha sånna dagar? Jag är inte typen som lägger make up daglig dags, tvärtom. Just därför vill jag satsa på husvårdsprodukter som håller huden fräsch utan smink. Det blir det som hamnar högst på min önskelista.
Hela hudvårdspakete från Mary Kay, eller alltså halva. Jag kan betala halva själv ;)

Tillsvidare smetar jag in ögonen med kylande krämer som lindrar svullna ögon och håret, ja det skiter jag i.



    

Jag funderar ofta på dom andra föräldrarna, hur orkar dom? 07-16 jobb och alltid skit snygga. Kanske inte min stil men ändå piffade på deras vis, snygga kläder och väl sminkad när dom lämnar barnen. För dom här "äldre" damerna har ju oftast fler än ett barn. Dom hälsar alltid artigt och jag funderar om deras leenden är genuint äkta. Fan så jobbiga mornar dom måste ha för att hinna med allt, ändå står hon där i dagis hallen och ser så vacker och lycklig ut? Själv stressar jag oftast in, är förvirrad och har inte lagt en minut heller på att ens försöka se ut som en människa. Som alltid har jag glömt nappen eller något annat, men det löser sig ju för om jag har tur hittar jag en i bilen så jag slipper åka hem för att sen vända igen..
Glömmer aldrig dom andra nappen? Glömmer dom aldrig att spruta på sig parfym och hur ser dom ut en dag då dom försovit sig? Eller dom kanske inte gör sånt? Det verkar inte som det.

Jag ska laga middag när vi kommer hem och jag tänker direkt på grannen. Dom lagar trerätters varje fredag. Hennes barn får minst en vegitarisk rätt i veckan och hon förbereder alltid matlådor under helgen så dom ska ha till mer stressiga dagar.
Barnen får själv välja efterrätten inför helgen och dom får glass när dom gjort något bra, som att städa rummet eller liknande. Jag ska kasta ihop en köttfärssås tänkte jag. Undra om hon alltid planerar dagarna? Har hon något liv? Ja hon bloggar förmodligen inte och hon har knappast facebook, kanske är hon medlem i recept.nu och självklart får hon pampers nyhetsbrev som talar om vad barnen berhöver för deras utveckling.

Min svägerska brukar säga; "skitiga barn är lyckliga barn" och jag instämmer helt i detta.
Ja jag borde nog borsta håret innan jag åker.
Men jag har hellre oborstat hår än ett stressigt liv som handlar om allt utom mig själv.

Kanske är jag avundsjuk på deras otroliga framförhållning och uthållighet? Hahaha













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0