Mästerkocken.



Jag hoppas innerligt att Theo blir en man som kan laga mat, att han tar efter sin pappa/farmor i dom kunskaperna och inte mig. Men bådar det inte gott så säg? :)













Fick denna bild på min mail häromdagen. Haha.. Jisses vilka tider. Det är från året i Oslo, denna fest på St Hans Haugen om jag inte minns helt fel. Satan vilket roligt år.. Härliga vardagar ute i Eiksmarka och sjukt roliga lördag i Oslo City med ofta mindre roliga söndag på t banan hem...

 Känns trots allt skönt att den episoden är över. Även om jag ibland kan drömma mig tillbaka och tänka att det var förbannat roligt. Jag minns speciellt en fest, undra om det var dagen innan 17 maj? Jag och en vän från Ramsele hamnade på ett otroligt udda ställe där någon pratade om Facebook, vi tyckte hon var dum i huvudet som menade att det skulle komma ett forum som skulle slå igenom. Men just så blev det. Den natten sov vi ingenting. Vi drack rödvin tills klockan var 07 på morgonen och vi bestämde oss för att ta tunnelbanan hem igen. Jag minns att jag kissade i en busskur och gick barfota för jag hade sånna skavsår på fötterna. Samma dag skulle min mamma, Moster och Syster komma för att hälsa på. Jag var super glad men så otroligt trött och jag minns att vi kollade på det långa tåget med firande barn som marcherade upp längst Karl Johan, mitt huvud höll på sprängas och jag drack vatten hela tiden. Jag minns den gången som Johanna klädde ut sig och snodde en annanas då vi sa att hon aldrig skulle våga. När vi tog en kundvagn och körde runt Frida i någon park.
Vi var på en mc krog en kväll där vi träffade någon som kände folk hemifrån, vi hamnade i bara någon veckas ny, super snygg lägenhet, dagen efter fick vi pinsam skjuts hem i bakluckan på en skåp bil.
Jag vill inte tillbaka till skåpbilen, den stulna annanasen eller dom ångestfyllda söndagarna :)men jag vill tillbaka till Eiksmarka och jag vill så gärna träffa Tora och Vegard igen.





Nu ska gör vi kväll på barrvägen och hoppas på en sovmorgon :)

Ha de fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0