Morsdag <3


Jag saknar denna lilla tjej enormt. Theo med!




Det finns saker i livet som man aldrig ville skulle hända. Människor som utger sig vara för någon dom inte är. Det gör jag med ibland. Om jag känner mig obekväm, det finns säkert dom som "känner" mig som någon som jag inte alls är på riktigt. Jag tror allla upplevt den där känslan "Om jag bara kunde spola tiden tillbaka". Det har jag, Hundra gånger. Men alla gånger vet jag inte vad jag kunnat förändra, jag är egentligen inte så fötjust i att förändra. Jag försöker säga hela tiden till mig själv att sluta grubbla och sluta försöka få saker ogjort, för så kommer det aldrig att bli. Hur gärna vi än vill.

Så länge man är ärlig finns ingen anledning att ångra? Jag har upptäckt att jag har en förmåga att "mörka" eller dra vita lögner och då jag PREDIKAR om ärlighet på jobbet har jag kännt att detta inte passar sig.
Därmed har jag börjat avslöja mig själv, när jag gör så, sätter jag dit mig själv vilket jag faktiskt fått lära mig av en inskriven på jobbet. Tillexempel kom det en påminnelse på en räkning häromdagen, jag vet att Johan FULLSTÄNDIGT AVSKYR när detta händer så jag (utan att egentligen tänka på detta) la den snabbt i ett skåp på översta hyllan. Så fullständigt idiotiskt? På kvällen fick jag panik över detta och sa direkt som det var.
"Jag har fått en påminnelse och jag har gömt den i skåpet för jag inte ville att du skulle se den"
Det enda han gjorde var att skratta och sa "Du är så jävla klantig"
Så mycket kostade det mig att vara ärlig. Jag kan ju tänka mig sernariot om jag inte alls sagt som det var och han sen hittat denna? Då skulle det med all rätt bli liv i lådan.. Vet inte riktigt vad jag vill komma fram till och det känns som lite dubbelmoral då jag själv är expert på att dra vita lögner, (om ganska orelevanta saker dock) men då det kommer till saker som är viktiga, och som kan såra andra tjänar man mest på att vara ärlig?
Saker hade verkligen sett annorlunda ut i dag om detta fungerade lika bra i praktiken som i teorin!

Idag är det morsdag och ALLA mammor hyllas.

Nu ska jag försöka få bort målarfärg från Theo som hjälpt mig måla garderobsdörrar ;)

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0