Klagosången




 Varför är sömn så viktigt? Inatt trodde jag att jag skulle börja blöda ur ögonen.
Johan stormade ut ur rummet vid 02 och la sig för att sova på Theos rum. Tvivlar på att han fick mer sömn där då jag sprang som en spoling mellan sovrum och köket för att få Theo att dricka något, och att få hans feber att gå ner.
Vo har alltså inte sovit en blund inatt heller. Tack och lov tog F honom i en halvtimme innan hon gick till skolan imorse, och dom 30 minuterna av sömn gjorde ganska mycket trots allt.

Theo har svårt att somna nu på dagen också fast han är så trött nu. Han vilar med mig i soffan.





Grabben bjuder inte på något leende idag.



Vi försöker bli människor iaf. Jag har guggat fejjan i kallvatten flera gånger och känner mig piggare. Mutar Theo med piggelin här hemma och det går i iaf.







Vi leker med roliga saker på fötterna. Jag har fått nya sockisar av farmor, dom är super sköna en dag som denna.
Theo vill ha olika strumpr och vägrar ta av sig sin wct jacka trots att han är så varm.




Den ska promt vara på och jag längtar tills han blir sig själv igen. Glad och sprallig. Inte mammig och sjuk.



Tror jag skippar färg affären idag. Det får vara helt enkelt.
Funderar på om vi ska ha middag här hemma idag men känns samtidigt som at vi borde vänta tills Theo är piggare.


Nu ska vi mysa bort febertopparna och dricka nyponsoppa.

Ha de fint!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0