Bok tips.

Typiskt. Av alla månadens dagar är jag hemma 20. Jag jobbar 8 vardagar och 2 helger.
Senaste tiden har Theo olägligt blivit sjuk just någon av dessa 8 vardagar. Opassande.
Helst ska han inte vara sjuk överhuvudtaget, så klart! Men sjuka blir ju alla barn och hädanefter hoppas jag att han kan hålla sig frisk medans jag inte är hemma. Johan fixar det galant, men han "vill" till jobbet och jag har ingen möjlighet att åka hem. Hoppas grabben blir kry fort iaf och slipper snora och feber. Stackarn.

Häromdagen fick jag en ny bok av Johan.
UTSATT av Markus Lutteman



Jag har läst hans förra succé bok, El Chocko. Som handlar om Jonas Andersson som åkte in i bolivia, San Pedro. En sann och ruggig berättelse. Jag var så förtjust i boken så när Jonas kom till Gävle var både jag och Johan på hans föreläsning och det var verkligen intressant. Vi satt med hakan i knäna och trodde inte det var sant det denna människa varit med om (då försvarar jag inte hans handlande) utan är farchinerad över hur han överlevt och hans sätt att "byta" liv.



Så jag ser med spänning fram emot att få hugga in i den nya boken, som också är verklighetsbaserad.


Nu är det dags att knoppa. Jag längtar tills på måndag, denna gång inte bara efter att få komma hem till mina grabbar, utan också får att få reultatet av besiktningen på huset. Känns spännade.
Vi var där häromdagen och träffade ägaren som var en härlig prick. Johans ögon glittrade när han berättade om fiske vattnet och skoter lederna ;) Haha, han såg ut som ett barn. Jag nöjt av att höra att det var 1 kilometer till närmaste badplats, fick mig genast att drömma mig bort till sommaren. Håller tummarna extra hårt denna gång, och hoppas att mögel, fukt och all sånt trmas inte exiterar där.

Ha de fint.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0