Vilken j*vla dag..

Theos valda gran som den såg ut igår. Idag är den sned, ljusen fungerar inte. Och det mesta idag har varit kaos.
Theo vaknade inte förns 10.00. Jag missade att dra ut soptunnan igår så under förmiddagen har vi fått åka runt på sopturné. Fan.
Väl hemma springer jag in och ut i sovrummet för att packa och sliter därmed sönder två tröjor, det satt nämligen spikar längst hela dörrfodret just i den höjden. Jag blev jävligt less och slog in dom där spikarna vilket jag inte skulle gjort för nu har jag både två trasiga tröjor och en grinig sambo.
Där emellan skulle jag byta om och smika mig, och undertiden jag gör det blev det tyst i huset. Misstänkte odåg efter ett tag och mycket riktigt. Kommer till hallen och ser att varenda jävla paket utom nummer 24 är borta. Lilla vännen har alltså haft sitt roliga. Det blir inte mer paket från den kalendern. (jag som envisdades med att sätta den där kalendern i höjd så Theo själv kunde nå)
Mitt i allt kaos är det enda jag hör i huvudet byggare bobs signatur melodi och den får mig nästan att spy.
Såå nää det har inte varit en bra dag.
En resa kommer perfekt. Jag ska byta ut blöjsnack till bästa tampongsort, barnsliga tv melodier till partymusik.
Sopor och möbelskruvning mot sköna stunder på fik. Bilar som klatras mot taxi. Otydligt barnspråk mot vuxenumgänge.
(ursäkt mig men) fjantiga imsevimse danser mot krogen.
Och efter en lagomt lång helg kommer jag i slutända sakna allt detta som jag är ofantligt trött på idag. Vi alla berhöver en paus ibland.
Nu ska här lagas tacos, det är så vi firar lilla julafton. Opretentiöst och simpelt.
Under kvällen ska få hem min bil. Sen ska jag sova och imorgonbitti kör Johan mig till tåget.
Känner ni er någonsin less på vardagen?
Ha de gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0