Hemma.

Imorse tog laddade jag för att ta mig ut från den tatalt insnöade parkeringen.
Jag laddade gasen i botten och bakade rakt ut.. Det gick fint, tills snövallen kom och tog emot.
Gissa om jag satt fast. Grabbarna fick komma ut och skotta och putta och till slut var jag fri.
Det tog tid, det var drygt att köra. Men jag åkte direkt mot sjukhuset där min mormors gubbe ligger inne. Han får dialys för hans njurar inte fungerar. Jag tycker inte det är kostigt att han är dålig, han är 91 år. Det vore mer konstigt om han var helt frisk. Knallade in och köpte aftonbladet och söke upp rätt avdelning.
Fick veta vilket rum jag skulle till. Tvärstannade i dörren, han sov. Utan att veta hur det kom sig kunde jag inte låta bli att gråta. Det var så overkligt.. Jag gick till receptionen och bad dom hälsa att jag varit där, han måste få vila. Dom insisterade på att jag skulle väcka honom, det gör så mycket att få en påhälsning menade dom.
Shit, a men då är det ju bara att göra det. När han vaknade blev han glad :) Han verkade ganska pigg ändå.
Förhoppningsvis får han komma till ett närmare sjukhus i slutet av veckan, men tanken på att han ska fira julen på sjukhus. Orättvist. Det kändes iaf bra att ha varit där.
Eskil och Osvald, påsken 2011
Jag hämtade Theo som var glad i hågen :) Vi åkte hem. J är krasslig och hängig.
Fanny och Pontus hälsade på en sväng. Efter det drog vi igång med att slå in julklapparna. Oplanerat och sista sekunden, som vanligt. Det slutade med att vi fick slå in en del med maskerings tejp.. Men som min svägerska sa, det är ju tanken bakom paketet, inte tejpen som räknas. Tack och lov.
Det mesta är fixat (vill jag inbilla mig) Vi ska packa, fast det gör vi kanske imorgon ?
Jag är sjukligt stressad. Men det är ju inget ovanligt den här tiden..
Spelade laser dome i Lördagskväll och jag har svinig träningsverk i benen.. Det säger ju mycket om min rörelseförmåga. Det är ganska läskigt det där spelet. Jag blir som helt inne, skjuter som en galning, skriker och nästan gråter av rädsla, jag inbillar mig att det är krig på riktigt. Haha.. om det vore så skulle jag varit död direkt. Jag fick minus 1983 poäng och hade även skjutit mina lagkamrater en massa gånger.
Så fort jag fått min sms avi om att ett paket landad på ica imorgon åker vi.
Ska bli kul. Det var ett tag sen jag var i Gävle nu.
Här kommer en film på hur det gick på Theos luciafirande. Filmen säger det mesta..
Hade jag gömt mig kanske han stått kvar och sjungit men jag är iaf glad att dom fick på honom tomte dräkten iaf :)
Ha en fin kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0