Sjuklingen



Åhh kan inte låta bli att gnälla lite. Jag vet att alla säger att barn ofta är sjuka. Små barn är mycket sjuk.
Men hur mycket är mycket? Theo har haft magsjuka minst 8-9 gånger sen i höstas, han har OFTA hög feber och får iochmed det kräkningar på nättera. Jag tycker jätte synd om honom. Lite förkyldningar och snor är jag helt med på men kan det verkligen vara normalt att ha så mycket infektioner i kroppen?

Igår var i princip frisk. Feberfri och full fart. Så jag hade planer på att köra honom till dagis för att komma igång på riktigt här hemma. Men vaknar av en brännhet kropp mot min och det visar sig att han igen har 39,4 i feber. En kvar där efter lassar han ur sig bakvägen och vid 08 somnade han om och sover nu på soffan. Stackars fisen, det är fint väder ute och jag kan lova att han saknar dagis, men då måste han ligga här inne..



Igår började jag i köket. Kändes drygt så in i bänken att behöva grunda, men jag gjorde ändå. Ett lager färg är pålagt och jag ser ju idagljuset idag att någon målare blir det knappast av mig. Men jag har bett om en chans till att måla ett lager till, så kanske det förhoppningsvis blir fint.
Tre timmar höll jag på igår och undertiden hjälpte jag Syrran med sammhällskunskap, det var riktigt roligt.

Vi får se vad dagen bjuder på.. Ska försöka hinna med lite tvätt innan Theo vaknar igen.

ha en fin dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0