Förmåner.

Johan och Ronja sover fortfarande. Theo somnade nyss på brevid mig i soffan och snarkar nu högt i sin säng på hans fina rum. Det är nu jag borde gå och lägga mig, men jag kan inte låta bli att ha lite egen tid. Få sitta vid datorn, äta ett äpple och bara ha hela soffan för mig själv. Samtidigt tittar jag på "bortglömda barn" på min nya favorit kanal tv4 fakta. Självklart är det första som slår mig hur synd det är om dessa barn som lever i kåkstäder utan vatten och mycket lite mat. Det andra som slår mig är hur otroligt bortskämd Theo är, ja dom flesta svenska barn rent av.

Jag ser in i Theos rum, som svämmar över av leksaker, fina väggprydnader och en hel garderob fylld av dyra vinterkläder, en mängd sommarkläder och massa andra saker. Det får mig att snabbt vilja få iväg det jag rensat ut snabbt till Erikshjälpen.
Samtidigt som dom inte mår sämre över att han och andra har det väldigt bra så känns det orimligt att kasta bort saker som andra är i nöd av.

En tupplur på soffan kanske skulle sitta fint om jag ska orka med kommande kväll! Jag har lovat mig själv att skratta så mycket som jag orkar med! Jag som har full tillgång och fullständiga rättigheter till att skratta och må bra tänkter utnyttja det så mycket jag kan. Måste ladda upp. Prtade just med pappa. Vi får låna hans lägenhet under kvällen, jag gillar inte att sitta och dricka vin innan utgång då han är hemma. Av flera olika anledningar.

Jag/Vi som har allt förmåner, bara som att kunna lägga sig på sin egen soffa i ett eget hem, där man är trygg.. Det ska iaf jag försöka uppskatta lite mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0