Start faktor.

Idag har vi pratat jätte mycket om vad som får oss arga. Jag kom fram till att det finns tre saker  (ILANDSPROBBLEM) som gör mig arg och irriterad; OBESLUTSAMHET, FÖRSÄLJARE & KÖER.. Det är tre saker som kan göra mig galen.. Kring det disskuterade vi vidare om känslodämpare, kroppsreaktioner och massa annat intressant. Vi har pratat moralträning, gjort olika övningar och dagen kan sammanfattas med ett ord: Lärorik.
Har hamnat i en super bra klass och har dom bästaste lärarna. 
 
Känns super roligt och jag vill bara få mitt "certifikat" så jag får sätta igång och jobba med denna metod för jag tror på den! Efter bara dom här två dagarna har jag blivit ännu mer övertygad om vad detta kan ge för effekter.

Efter dagens slut på skolan sprang jag hem med alla böcker och gav mig sedan ut på stan. Kände igen mig ganska bra. Dessvärre öste regnet ner och mitt paraply blåste sönder så jag fick traska hemåt och någon tur till Teg kommer inte bli av. Piss väder hela dagen har det varit och jag har bestämt mig för att slappa på rummet resten av kvällen och plugga. Tredje och sista kvällen i Umeå. Imorgon kommer jag hem till mina favoriter.



Jag svängde in på en Ica butik innan jag gick tillbaka till hotellet.
Jag drog Ica kortet då jag betalade och tjejen i kassan ropade på mig och sa att jag vunnit något, så gav hon mig mitt kvitto. På kvittot stod det:

VINST

blablablablablablablabl
ablablablabalbalabalbal
ablablablablablablablabl
abblablablablablablabla

Om du vunnit bilen eller resan kontaktas du inom några dagar.

Jag höjde ögonen brynen och frågade om jag vunnit en bil.
Hon i kassan bad att få se på kvittot och svarade;
"hmm, vänta få se.. njea, du har vunnit en burk med oliver"

Jaha, fan, jag vill inte ha några oliver, sen gick jag. Snopet!

På Ica köpte jag nya numret av 100 ideér, en tidning som är fantastiskt rolig om man gillar att pyssla.
Jag ska ta tag i Theos möbler som han fått av min mamma när jag kommer hem från nästa sväng i Umeå, dom ska slipas och målas, sen ska jag ge mig i kast med någon fin jul pryl ur tidningen...



På min stads tur plingade mobilen. Det var en gammal vän från mina småbarns år, Emma. Hon skulle till Sundsvall nästa vecka och frågade om vi kunde ses. Jag blev så glad att jag fick gås hud. Hennes lilla Lucas skulle följa med också så Theo får ledigt från dagis, och kanske kan vi gå till fiket där man kan släppa barnen fria med leksaker i samma rum man sitter och fikar, då får ju både mammorna tid att surra och barnen fritt att leka :) Hur som helst ska det blir sjukt trevligt att träffa en människa man stått så otroligt nära.. men inte haft kontakt med på flera flera år dessvärre. Kanske kan det bli ändring på det :)


Jag har nyss bokat nattbussen tillbaka hit nästa vecka.
Kommer bli kaos artade dagar, men det får gå.
Ska skriva prov och hålla mig egna lektion och det jag grubblar på är, om vi åker till Gävla, när 17 ska jag hinna med att öva? Men det löser sig, får sitta som denna gång och idiot läsa dagen innan ;)

Idag hade morfar hämtat Theo från dagis och det hade gått super. Jag saknar den där lilla plutten som en galning och det ska bli härligt på torsdag morgon när han väcker mig :) Då är det dessutom dagis fotografering!



Ikväll är det äntligen hemma på tv. Och ikväll SKA jag somna i tid!

Ha de bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0