Varje år..



....med risk att bli tjatig. Den här bloggen har funnits i snart 4 år och varje, varje varje år har jag blivit lika förbannad när första snön kommer. Inte just för att den kommer, för det gör den ju, varje år.
I år var vi dessutom helt förvarnade, med 1 och 2a klass varningar, det sista dom sa på tvn igår var, "imorgon kommer upp till tre decimeter snö.. SÅ VARFÖR, VARFÖR PLOGAR DOM INTE!?

Jag fick slita som ett djur för att komma med vagnen till dagis, två gånger fick någon annan stanna för att hjälpa mig att komma loss.. Då var klockan 08, borde det inte vara plogat då? Det har snöat hela natten. Jag har varit vaken med Theo kanske är det därför jag tänder till så otroligt på detta också, att jag är trött!?
Men jag tänker spy ur mig all ilska. I floj fick jag skott amig ut ur min lägenhet flera gånger när jag skulle möta Tessan och Flisan, i år hyr vi privat och kanske inte kan ställa samma krav, men jag tycker fan att vägarna iaf kan vara plogade.. Och skulle kunna garantera att om dom som har i uppdrag att ploga gick på timlöm då skulle vägar, trottoarer och allt överflödigt vara soprent från snö.. Dom skulle ha plogat hela natten.
Men nä.. Jag har iaf skottat av bron och runt till postlådan.. Inte för att hjälpa dom vi hyr av för dom bryr jag mig föga om för tillfället, snåla människor.. Kall lägenhet och insnöad. Utan för att jag tycker otroligt synd om våran grann tant som knappt kan gå och som inte tog sig för att hämta hennes tidning! Är det så mycket begärt, för en gammal tant att kunna hämta sin tidning när man betalar en hyra som är vidrig..

Är det för mycket begärt att kunna ta sig fram med vagnen KLOCKAN 08 på morgonen när alla barn ska på dagis!? Stackars dom första bilarna som körde upp spåren imorse, dom första som skulle till jobben..

DOM SA JU IGÅR ATT DET SKULLE KOMMA SÅ HÄR MYCKET SNÖ, SÅ VART ÄR PLOGBILARNA!?
Det vräker fortfarande ner och det kommer tydligen göra det under dagen.. Men visst! Skit i att ploga så ska jag google på hur fan man överlever i en igloo.






I övrigt är jag glad att det kommit snö, det är ljusare ute och bättre luft.
Theo var brydd i vagnen och grät en skvätt när det snöade in till honom :)
Han somnade halv tre inatt, ont i magen så det sjöng om det..
Ändå hur pigg som helst imorse. Jag ska ta tag i mer plugg. Annars hade han fått varit hemma idag med.
Men han får sova på dagis istället.
Ska hämta hem honom om några timmar och har dom inte fått bort snön då, då går jag hem utan vagn.

Nu till studielitteratur..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0