Tisdag..


Känns som livet tagit en helvändning.
Vet om det beror på att jag får sova mer eller om det är för saker och ting faktiskt börjar ordna upp sig?

Dom senaste dagarna har jag tänkt som en galning.
Pratade med en NykterAlkoholist/narkoman häromdagen som berättade om hennes tro till gud, vi disskuterade i några timmar då jag finner detta ämne intressant. Jag förklarade för henne att jag helt tog avstånd för den tro hon hade.. Men hon trodde mig inte.. "Åhh nej, inte en sån där människa som inbillar sig att hon ska få mig att tro på gud igen" tänkte jag.. Men hon frågade vad jag trodde på? Hon menade att så länge man hade en tro så var det strunt samma om det var gud eller ett handtag man trodde på..
Jag svarade att jag tror på mig själv och det räcker mer än långt. Hon nöjde sig med det svaret och sa "Alla finner vi olika vägar till den högre makten" Och att i mitt fall var jag själv den makten isf.

Jag blev nyfiken och frågade vad hon menade med handtaget och hon berättade att många av hennes vänner hade sin tro på ett handtag. Det kunde symoblisera mycket.
Ett fast grepp, något som öppnar och stänger dörrar osv.. Jag skrattade lite..
Men just det har jag funderat på. Det är ju inget att skratta åt. Det är ju faktiskt en jävligt bra grej.
Om man inte tror på sig själv, eller gud, kanske man ska tro på ett handtag? Det är ju ganska bra ändå!

Sen pratade jag med en annan vän häromdagen. Vi pratade om avslut. Att ibland när man känner sig klar med grejjer kanske det är dags att avsluta. Men ofta kan det vara svårt. Om jag drejjar tillexemepel, kan skålen egentligen vara klar, men jag inbillar mig hela tiden att jag ska kunna göra den bättre istället för att bara göra ett avslut och se mig om vad jag kan göra för nytt på den tomma drejjningsplattan..
Jag kan känna samma sak i massa situtioner i mitt liv. Hur jag känner mig färdig med olika kapitel, men jag gör inget åt det. Det kan handla om allt ifrån människor som tar för mycket energi som man borde klippa med, eller att det faktiskt är dags att slänga den där gamla men ack så fina klänningen som jag kunde ha när jag var 14 sist..

Kanske dags att tro mer på sig själv och börja våga avsluta kapitel..?





Idag vaknade Tho halv sju. På strålande humör. Han har sovit hela natten, UTAN hosta. Tack och lov.
Johan åkte på jobb och vi klev upp. Han har borstat tänderna för fulla muggar, kollat barn tv och ska snart få morgon välling. En riktig mys morgon har vi haft. Bortsett från att han blivit så klåfingrig ;) Men han har lärt sig vad nej betyder så nu väntar jag bara på att han ska lära sig trotsa mina nej också.. Haha..
Spännande med utveckling.

Ikväll var min enda lediga kväll den här veckan. Men nu är även den uppbokad.
Jag ska låta bygga mina naglar. Har alltid hört att det inte ska vara möjligt då jag biter så mycket på dom. Men vi får se ikväll hur det går. En gammal bekant går utbildning och vill ge det ett försök. Jag tackar och tar emot :)

Sen kör vi två veckor på HÖG VARV..
JOBB: onsdag, torsdag, fredag, lördag, måndag...
Utbildning i Linköping där efter, Forever Young, och sen Utbildning i Målångsta helgen därpå..
Vi kör på i full fart och inväntar Juni som kommer med en härlig ledighet kanske? :)






Charmtrollet här hemma..

Idag ska vi ut och gå. Johan tyckte det skulle vara en bra idé att stanna idag då Theo varit så förkyld.
Men idag är han inte ens snorig och jag kan inte se någon fara med att sitta nerstoppad i åkpåsen med bra kläder, så jag trotsar det rådet och går ut iaf. Promenad.
Kan inte med att sitt ainne längre. Älskar att vara ute.
Fast idga hade jag velat haft Ronja med. En klok människa att byta tankar med. En sån som kan konsten att kunna skratta i motvind :) Fast å andra sidan har jag ingen som helst motvind just nu. Men det skulle ju vara härligt at ha sin bästa vän närmare s man kan skratta i medvind också :)
Kan inte riktigt acceptera att hon drar till Gotland och att vi kanske inte hinner träffas innan.. Fan.

Men nu ska jag fixa morgon göra här hemma.
Ha en fin dag. Det ska vi ha!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Fina du är!! Kram

2010-05-04 @ 12:39:56
Postat av: Carina

Du är så SÖT kickan!!

2010-05-05 @ 13:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0