Maj 14, 2010

Vart ska jag börja.

Kursdagarna i Linköping?
Det var otroligt roligt. Väntar på bilder av Sussa som hon ska skicka på mailen!
Men Linköping är en fin stad och på hemvägen åkte jag och en fritidsledare från Uppsala, Emma samma tåg. Vi bytte erfarenheter och pratade hela vägen. Vi är lika gamla och det är spännande att få ta del av hur andra jobbar och få andra tänk, tips och ideér.

Jag grunnar än på om jag ska fortsätta del 2 och 3.. Eller grunnar, jag vet att jag vill. Men det är ju inte gratis. Just som allt annat. Men jag ska göra vad jag kan för att få gå färdigt alla delar!




Gävle

Jobbar. Amanda Andersson, Ida Jansson, Tove Findin och Emma Backstrom har alla crew-pass runt halsen och de har hjälpt till med olika sysslor både innan och under kvällen.

Jobbar. Amanda Andersson, Ida Jansson, Tove Findin och Emma Backstrom har alla crew-pass runt halsen och de har hjälpt till med olika sysslor både innan och under kvällen.

Rolig gratiskväll på Gasklockorna

Gävle Årets roligaste kväll – alldeles gratis för högstadieungdomar.
I går intog ungdomarna Gasklockorna för modevisning, karaoke, sång och dans och en stund med Dogge Doggelito.

– Det viktigaste är att alla har möjlighet att komma och ha en kul kväll här på Forever Young, säger Ulrika Jidåker från arrangerande fritidsgården Brynjan.

Backstapling, bungee-run, dansuppträdande, modevisning, karaoke, musik och förstås – föreläsning och lite sång av Dogge Doggelito i stora gasklockan.

– Jag ska berätta om mitt liv, tala om för kidsen att de måste våga satsa på sina drömmar, berättar Dogge innan han kliver upp på scenen.

I baren serveras gula och röda drinkar med smak av apelsin och jordgubbar. Alkoholfria saftdrinkar förstås.

– Vi har alkoblås i entrén och hela evenemanget är alkoholfritt, säger Ulrika Jidåker och berättar att kiosken säljer läsk, festis och kaffe för de som är törstiga.

Lagom till Dogge Doggelito entrar scenen i stora gasklockan börjar ungdomarna välla in.

– Jag skulle bli boxare, som Muhammed Ali, men så rappade jag en gång på fritidsgården och fick 600 spänn. Cash, fan va häftigt tänkte jag, säger han och berättar för ungdomarna hur det kom sig att han valde karriären som rappare.

Ungdomarna lyssnar uppmärksammat men framåt niotiden när discot drar i gång tror Brynjans eldsjäl Ulrika Jidåker att det verkligen kommer att välla in ungdomar.

Artikelbilder

Tjejtjusare. Tim Bergman, Jimmie Olausson och David Holm har bestämt träff med några tjejer på Gasklockorna.

Tjejtjusare. Tim Bergman, Jimmie Olausson och David Holm har bestämt träff med några tjejer på Gasklockorna.

Berättar om sitt liv. Dogge Doggelito berättar att han har rappat sedan 1983. ”Fast jag skulle bli boxare, men det syns inte för nu är jag tjock om magen. Jag skulle bli som Muhammed Ali, han rappade alltid innan han gick upp i boxningsringen och därför började jag också rappa,” förklarar han för ungdomarna i stora gasklockan.






Vilken dag, vilken kväll, vilken natt!
Förra året kunde jag ursäkta mig med att mina fötter svällde och jag orkade helt enkelt inte med till 100% hela dygnet då jag var gravid.. I år fanns ingen utväg.
Det var fullt ös hela tiden.. Dogge, modevisning med x antal tjejer och killar, och foto blev lite av min och Fannys uppgifter, men vi var nog mer eller mindre överallt hela tiden. För en stund hamnade vi även på killtoan ;) (INTERNT)

Fruktansvärt roligt har vi haft. Ungdomarna som jobbade skötte sig exemplariskt, skit roligt! Vilken känsla det är att få vara en del av att styra upp en så stor grej och se resultatet på kvällen då det kryllar av ca, 1500 GLADA och DANSANDE ungdommar. Då känner man att det trots ett jävla slit är värt allt! En häftig känsla!

Det finaste på hela kvällen var när G-force m.fl sjöng och rappade en ptroligt fin låt tillängnad Kjell, en av våra fritidsledare på Brynjan som gick bort för ett tag sedan. Då hade även jag tårar i ögonen! Fint!

Klockan ett stängde klockorna för ungarna och vi var kvar och städade.. Då var vi inte allt för pigga. Jag sopade för brinnade livet för att kunna komma hem och sova.
Vi var hemma vid 02 ungefär och idag var vi uppe klockan 08 för att infinna oss där igen och göra klart allt.
Kjell begravs idag och några av våra skulle på begravningen så det behövdes alla krafter för att hinna på rent och snyggt vid klockorna innan det började.

Johan hämtade oss när vi var klara. Sen åkte vi ner på stan och shoppade. Syrran köpte söta shorts och grymt snygga jeans. Sen tog hon tåget hem :( Vi åkte vidare till Brynäs och knallade in hos frissan för att köpa shampo och balsam. Dollar=Godis och sen hem...
Här tänker jag stanna ikväll. Johan har gått till Marit, han bor i kvarteret brevid numera. Kände att det luktade krogrunda så vi få se när han dyker in..

Inatt hände det mest otäcka jag varit med om. Theo fick sån otrolig torr hosta att han knappt fick luft. Jag fick panik och Johan ringde efter tag 1177 och pratade länge med dom. Vi skulle ta ut honom i frisk luft. Då blev det bra. Dom menade att han hade fått något som heter "falsk krupp" och att det är vanligt bland små barn. Men fan om det blir så där fler gånger kräver jag hjälp.. Om inte han kan få något får som ge mig lugnande iaf för jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Stackarn var ju helt uppgiven!

Jag ska se Talang och bara njuta av att vara hemma, natta Theo som tagit en lur redan nu? Natten blev tuff även för honom! Sen ska jag läsa och sova gott. Har redan packat om och jag gruvar mig för att höra klockan 06 imorgon bitti. Mot Mållångsta för mer utbildning.. Som jag längtar efter måndag! Ledigt. Hemma! Har varit hur stessigt som helst.. Johan skrattar åt att jag har haft mitt liv i väskan i två veckor snart.. Jag skrattar tillbaka men inser att jag helst av allt vill vara hemma med honom och Theo!


Vi förbereder för ljud och ljus firman.


Modevisningsfolket :)


Förberredelser


Ibbe med G.angels


Tält vid ingången, vilket projekt!


Roligt hade vi med trådarna..


Dennis med dansbrudarna.


Måttligt förvirrad..


Världens bästa! Tack för hjälpen.


Tobbe o Mike tävlar..


Vem vinner? :)


Dimmigt av rök och laser spel.


G.force uppträder.


Fin sång för Kjell!


Nu ska jag njuta kvällen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh stackare, både hemskt för Theo men jag tror nästan det är värst för föräldrarna. Blir panikslagen när de små inte kan andas. Malou får ju också så där ibland å det är fruktansvärt. Men vi har fått hostmedicin som heter ventoline till henne och det vidgar faktiskt luftrören och häver anfallet ganska fort. Be att få det utskrivet så ni har det hemma ifall det kommer fler gånger. kram kram

2010-05-14 @ 22:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0