SORAYA M.



Vi såg filmen, SORAYA M. Både jag och Johan mådde illa efteråt.
Man fick se hur en kvinna stenades till döds av byfolket för att hon anklagades för att varit otrogen.
Hon var oskyldigt dömd för att männen i byn skaffat falska vittnen. Hon skulle stenas för att hennes man inte hade råd med två fruar. En måste dö..

Det är en verklighetsbaserad film som jag rekomenderar alla att se.
Jag kunde somna tacksam igår. Tacksam för att vi iaf har ett ganska fungerade skyddsnät i Sverige.

Efter filmen gick vi som två zoombies och deckade i sängen.
Theo vaknade halv sju och ville ha välling.
Johan klev upp och fixade och mer minns jag inte. Jag var så OTROLIGT TRÖTT....
Vaknade igen då Theo i princip hoppade i den lilla hagen som Johan lagt upp så han inte skulle kunna ramla ner.
Halv åtta fick han nog, då var det dags att stiga upp.. överlycklig springer han nu runt i gå stolen..

Jag ska värma vatten och fixa en termos. Ta fram lite fika och packa skötväskan.
Sen ska jag invänta Tessan och Flisan som jag tror ska komma idag. Vi ska uträtta lite nyttiga saker.
Sen tänkte jag höra om dom har lust att följa till lekparken kanske..

Ha en fin dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0