Maj, 24

Jag blir tokig. Det är svårt att slappna av..
Inatt vaknade Theo och var tjurig som attans.
Då jag tände lampan var han alldeles prickig på mage och bröst.
Jag trodde det var värmeutslag men dom hade inte försvinnit imorse så jag ringde vårdcentralen.
Som vanligt är dom inte alls särkillt sugna på att man ska komma dit och hävdade att det var prickar som kom som en reaktion på att en infektion gick ur hans kropp.. Aja!

Senare idag skulle jag visa Tessan utslagen då var dom nästan borta.. och nu är dom där igen :S
Har smörjt med mjukgörande som dom sa men vi får väl avvakta och se.
Den mjuka lena magen är nu knottrig och prickig. Men han verkar ju må bra ändå :)

´På morgonen röjde vi för fulla muggar här hemma innan vi mötte Tessan och Flisan.
Vi hade det kalasbra nere på stan. Kollade runt i alla affärer, käkade lunch på Java och hade super trevligt!
Jag köpte badbyxor till Theo, i Sundsvall köpte jag uv dräkt också, den från Kappahl blev det.
Både jag och Tessan köpte oss ett par skor idag också :) fynd, verkligen.
Jag tog på dom direkt och fick så klart även skoskav direkt ;) Plåster ska införskaffas.

Niklas var också nere på stan :) Kul att träffa honom! Jag knallade hemåt och dom vandrade vidare i mer affärer :) Pratade med en arbetskamrat som berättade att det blir avslutning även med peronalen på mötesplatsen, den 3 juni. Kanon kul!

När jag kommit hem började jag dammsuga, men det ABSOLUT INTE! Theo är fullkomligt livrädd bara jag tar fram den där apparaten. Så vi började med middagen istället. I hopp om att kunna forstätta när Johan kom hem.
Men som jag misstänkte var han inte alls på topp "En grabb helg i Göteborg" var en täckmantel för att inte sova någonting och komma hem skit trött ;) Det hade jag räknat ut redan innan iof, men jag får städa vid annat tillfälle helt enkelt. Förhoppningsvis senare om herrn i lägenheten inte avser att sova bort hela efermiddagen och kvällen. Tänk om man själv kunde välja att lägga sig och sova, vilken lyx!

Imorgon ska jag åka med Tessan och hennes vän Sandra till Valbo. Ska handla en sulky vagn och lite förberedelser inför sommaren. Apoteket och kläder.

Nu ska jag busa med Theo, han har ju blivit fenomenal på att krypa och ta sig överallt, så det gäller att vara med :)

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0