Grus i ögonen..



Igår morse sprang vi iväg på ett läkarbesök. Det gick fort så när vi var klara gick vi upp på Brynjan för att prata lite kring nästa vecka.
Klockan 12 mötte jag några andra tjejer på torget och vi knallade på Öppnis, det var faktiskt otroligt trevligt.
Skit kul. Dessa tjejer är ju lättsamma och har humor om något! Haha.. Dom ska ha en Loppis där så jag ska svänga in med lite kläder och annat tänkte jag och den 27 (om jag inte minns fel) ska jag gå och se om jag hittar några fynd. Hon som håller i det där nere är verkligen trevlig och jag gillar att det händer grejjer där. Påskpyssel, spa för föräldrar, gratis barnolycksfallskurs och massa annat.


Vi har oftast minsta barnen men det är häftigt att se alla små varje onsdag för varje vecka har det hänt något nytt med någon.. Nog för att jag är aningens less om att snacka om barnmat, bröst, blöjor och bajs men ibland kan det vara riktigt roligt också.




Inte minst för Theo, det är ju jätte spännande med massa andra barn och hur häftigt är det inte att kunna skrika rätt ut och göra min nästintill vanisinng? ;) Dessutom bjöd jag på en barnmatsburk som innehöll Kyckling och Grönsaker, det är första gången han visat att han inte tyckt om något, och det med jordens knäppaste grimarser, så vi kastade den..


Efter Öppnis gick vi till Mötesplatsen, där fanns politiker från Karlstad som ville se verksamheten. Trevliga damer ;) Klockan 16 kom Johan och hämtade Theo, och sen jobbade jag.. Kom hem vid halv 11 och efter den dagen var jag mer än färdig. Inte hade jag tänkt på att äta heller så jag slängde i mig en portion när jag kom hem.

Johan sa igår "Fan, jag fattar att du ibland tycker det är jobbigt att vara hemma med Theo. Det är ganska tufft ibland".. Dessutom hade jag glömt att bädda sängen innan jag gick och det fick mig på skit dåligt humör. Jag älskar att lägga mig och sova när sängen är bäddad, är den inte det så känns det skitigt.. Men när jag kom hem och fick höra den frasen och sen se att sängen faktiskt var bäddad då började jag nästan gråta.. Kanske inte av lycka utan för att jag var så trött? Vad vet jag, men ibland kan lite förståelse göra så mycket!




Idag vaknar jag av en kille som gastar i sängen, sätter sig upp och skrattar och mellan varven lägger av världens vrål. Halv sex, Johans klocka har heller idag inte hunnit ringa och jag vrider mig galen i sängen och inbillar mig att världens piggaste och gladaste grabb ska somna om.. Sjävklar blev inte fallet så och vi klev upp..





Tvättar bort gruset i ögonen och tankarna från ett möte under gårdagen som fick mig helt ur balans och jag lider verkligen med alla tonåringar och dess problem som kommer med. Det är inget jag ska grubbla på idag.
Istället ska vi göra oss klara och röja här hemma. Vi ska på föräldragrupps träff idag också, men på BVC.
Tro vad vi får "lära oss" för matnyttigt denna gång!? Efter detta ska jag hem och laga mat.

Dessutom är jag stolt idag, för jag har ju varldens bästa grabb, trots att han vaknar på helt fel tidpunkt och kan vara jobbig ibland så är han helt fantastisk!

Sen blir det massa annat även denna kväll..

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0