GOTLAND

Vi anlände Nynäshamn och det var stört skönt att komma till hotellet, jag hade suttit
 i bilen från nio på morgonen tills på kvällen då vi kom fram.
Helt ok hotellrum! Jobbigt att det inte fanns någon micro ;) men Johan fick gå upp och fixa.

kvart i fem steg vi upp på morgonen för att hinna med färjan till Gotland. Theo sov som en stock i bilen och på båten ett tag :)

Vi hade en egen kupé längst fram i båten, där var vi kanske högst 10 minuter, sen var vi ute i restaurangen hela resan, så den var ganska överskattad, men det var häftigt att sitta i fönstret och kika ut.

Vi kom till Gotland vid 11 på morgonen, mötte upp Ronja och Andreas. Kollade in hennes boende och det var super fint, dessutom bara några hundra meter från stan.

Och Visby var verkligen så fint som jag hade sett på kort innan om inte finare.

Vi lunchade på ett jätte mysigt ställe med enorm utsikt!

Käkade hemglass som var super god..

På eftermiddagen checkade vi in i vår lägenhet/stuga. Efter lite krux så blev det bra och vi bodde super fint.

Theo mådde gott trots feber första dagen.

Vi solade vid poolen och badade. Theo höl sig mestadels i skuggan men solhatten var ingen hit, vet inte hur många gånger han slet av sig den..

Men snygg som attan i uv dräkten!

Jag och Ronja njöt av varsitt glas vin i solen, vi hade hur bra väder som helst alla dagar.

Theo med sin tuffa slips på midsommar.

Helgrillad fläskfilé stod på vår meny.

Theo uppskadde inte kransen, jag hade gjort allihopa för stora dessutom. Nog för att vi är smarta och så men det påverkar ju inte huvudomfånget.

Ronja gjorde egen potatissallad som var super!

Ja det var en trevlig kväll som slutade sent på natten.

Midsommardagen. Ronja jobbar så vi andra strosar runt i Visby! Inga affärer öppna så vi lessnar och åker tillbaka till Tofta. Stannar efter vägen och köper en pool och ett tält till Theo. SÅ nu ska han kunna bada han också :)

Vi gick ner till stranden vid campingen och där var det galej. Jätte fint. Utkass peronal men duktiga kockar. God mat.

Efter det gick vi hem och städade stugan. Ingen var särkillt sugen på att åka hem, men vi hade inte mycket till val.

Dagarna på Gotland har varit toppen. Hur härligt som helst med gott sällskap och fint väder.
Imorse var vi uppe klockan 04 för att hinna med båten i god tid.
Sen åkte vi till Stockholm och svängde in på Brunch hos farmor! Alltid lika trevligt.

När vi kom hem tog jag och Theo en prommis, behövde handla lite. Träffade Niklas, Tessan och Flisan i lekparken! Tessan hade blivit jätte stor sen jag såg henne sist och jag tycker den där magen är så söt :) Flisan kan gå! Det var hur häftigt som helst att se!

Väl hemma har jag städat.

Imorgon står mycket på schemat. En sväng på stan.. packa om.. packa upp, tvätta, måla hallen och massa annat,. På kvällen kommer Carina hit, kanske Anders, vi får se :) Det gäller att pressa tiden den här sommaren.

Men jag klagar inte. För det bästa av allt hände.
När vi sitter i bilen på väg från Gävle mot Gotland och jag just säger till Johan "Det vore skönt att få veta om jag får nystartsjobbet eller inte innan midsommar så man vet liksom"

Då ringer mobilen och det är från arbetsförmedlingen! JAG FICK DET!
Ingen kunde få mig att skratta mer. Ja jag till och med grät för det ändrar så otroligt mycket. Får helt andra förutsättningar. SÅ jag njuter av känslan av att ha ett jobb.

Fick välkomsbrev till Theo idag, han börjar dagis den 6 september. Verkar bra!

Tiden rullar på och trots allt positivt och glädjande kan jag inte låta bli att sänka blicken och grubbla lite extra ikväll! Men som sagt man ska glädjas åt det braiga!