Turister..

Då har vi kommit hem från Stockholm.

Vi har haft det jätte bra. Då vi kom fram gick Johan, pappa och Theo iväg till Högdalen för att handla.
Theo hade tittat på djuren i parken, grisar, får, höns och kaniner.. :)
Vi lagade mat när dom kom tillbaka, marinerad fläskfilé god sallad och sen jordgubbar till efterrätt. Super gott.

Surrade och skrattade en massa.
Sen tog jag och Johan tunnel banan in till Gamla Stan! Jag älskar GAMLA STAN! Det är så otroligt mysigt där och jag blir som kär på nytt när jag strosar omkring där :)









Vi hade jätte mysigt tillsammans och det var skönt att komma ifrån och gå utan vagn ett slag.




Vi gick vidare mot drottninggatan och kollade i massa affärer.




Som en riktig turist kände jag mig



Hötorget, det var som att kliva in i Turkiet ;) Massa bra erbjudanden!


Johan köpte ett par AS snygga jeans och jag shoppade på REA på carlings och H&M. Jag har fyndat som bara den. Kommit hur billigt undan som helst.. Vi skulle egentligen handla åt Theo, men jag tyckte att när vi ändå var fri från barn och vagn kunde vi handla till oss istället. Theo kan vara med och välja lite själv en annan dag ;)

När vi kom tillbaka var alla jätte trött. Theo ville bara vara med Morfar mest hela dagen. Vi dög inte överhuvudtaget. Farmor hade ont men var tapper och vid gott mod ändå.
Det är alltid lika trevligt att åka dit.



Theo fick tag i morfars börs, då var han nöjd!


Vi åkte hem vid 19 tiden. Nöjda med dagen.
Direkt mot Kvantum för att ta ut kontanter och handla bröd.
Hem och stekte köttfärs (så den inte skulle bli gammal) och gjorde HUR MÅNGA MACKOR SOM HELST!
För imorgon bitti kommer Matte, Sophie, Isabell & Oliver hit och vi går tillsammans ner till färjan för att åka till vackra Limön! Det ska bli super trevligt. Jag hoppas tidningen hade rätt i vädret, att det ska bli SOL ! :)


Vi fick plats på den förskola vi önskat åt Theo idag, men jag fick tacka nej :S det var redan från och med 16 augusti och vi har inte ens flyttat då, på hans ett års dag. Kändes inte helt ok så vi väntar på nästa erbjudande. Det var ju bra att dom ringde iaf, trots att jag inte önskat plats från det datumet.
Däremot blev jag glad för Flisans skull, hon hade fått plats här på Brynäs :) Stålnacke, hon kan hon ;)


Nu ska jag sova och invänta antingen Theo eller klockan som ringer. Ögonen är TRÖTTA :)
Ha de fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0