Kaos

Jisses vilken morgon.

Jag skulle stiga upp 07 för att göra mig och Theo klara, för halv nio skulle jag ju visa Fanny vart hennes dagis som hon gör pratik på ligger. Jag vaknade 08 :S Gasch, det fick bli en, "släng på närmaste plagg, borsta tänderna, packa skötväskan hinner inge mer" morgon ;) Vi skyndade till dagiset, hon gick in genom en dörr och inte var det något dagis, jag sprang i nästa dörr och får veta att det är ett hem för utvecklings störda.. Suck, vi blir sena, hennes första dag på praktiken! Men hon som jobbade där var verkligen snäll och hjälpte oss att hitta vart dagiset låg. Det visade sig vara det enda dagis jag sagt att jag inte vill ha Theo på. Typiskt! Och väl där inne kände både jag och Fanny oss som två dumma jävla norrlänningar som var vilse på brynäs. Pinsamt :) Men lite roligt också. Vi sprang med barnvangen till dagiset och hon fick ju förklara att jag helt enkelt misstagit mig på vart dagiset låg. Det gick ju fin fint till slut och jag och Theo gick för att hälsa på Tessan och Flisan när vi ändå var ute :) Det är verkligen skönt att ha någon att byta erfarenheter med när det gäller dom små liven för vi kan ge varandra super bra tips och råd. Idag fick jag en snille blixt, när vi kommit hem från Tessan tog jag upp vagnen och gjorde hål i fällen som jag fått av mamma för att kunna trä igenom selen på sitt delen i vagnen, nu slipper jag "trycka" ner honom i den trånga liften som är på tok för liten och han kan dessutom utan problem sitta lite lätt upp, då kanske jag slipper hans hysteriska utbrott när han inte ser något. Ska bli kul att se vad han tycker om det. En ny overol och andra vinter prylar ska jag köpa av Mimmi snarast. Dom han har nu börjar gå på sista refrängen. Till och med åkpåsen jag fått låna av Jessica som var så stor från början..


Klockan fyra ska jag hämta hem syrran, sen är det tvätt tid på schemat innan vi går för att handla ikväll. Jag har plattat mitt hår idag :) Tänk att det gick kanon bra. Borde tacka Fiffi för det, för Theo satt som ett ljus och kollade barn tv :) DÄremot när jag blev hungrig micrade jag en matlåda.. Men den hann kallna, 4 gånger.. Theo vägrade somna, fick äta kall korvstorganoff i omgångar. Men jag blev ju mätt iaf även om det var vidrigt :P

Och nu vaknar han igen så jag skippar datorn!

Ha en fin dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0