Årets "jävla ko..." eller?

Då var vi hemma.
Jag och Fanny tog oss efter många om och men ner till slottet, där brynjans ungdomar skulle uppträda.
Jag visste inte vad det var som skulle ske där och vi hade missat det mesta av uppträdandet.

När dans och sång var slut hör jag i högtalaren någon som säger att "alla barn går nu hem" osv..
Blir förvirrad och stannar ändå. Röda mattan är ju framrullad och folk börjar strömma in och hälsar på en människa längst fram vid dörren. Det ska hållas någon tal om något där inne. Förmodligen om ett projekt som innefattar jobb med ungdomar.
Jag vet ju vem mannen är, vad han gör.
Tänker att vi går in och lyssnar, jag är ju peronal på brynjan så jag om någon vet ju vad det innbär att jobba med ungarna?  framför mig går en dam, (tydligen högt uppsatt inom politiken) i pälsjacka och en vacker "turban". Dom hälsar artigt på varandra och hon passerar utan problem.
När jag sen skakar hand med mannen tittar han på mig och frågar vad jag sa.. Då tar någon annan över disskutionen och han frågar sen om jag står med på gästlistan?

Gästlistan? Var inte det här ett ungdomsevenemang? Har jag missat nått?
Men nej, jag står inte med på gästlistan och jag hade förmodligen inte lika dyr jacka på mig som damen innan?
Jag fick rysningar och kände mig förnedrad. Vilket skämt, jippo, patetiskt.
Jag var tack och lov inte ensam där.

Hoppas du får dina 11 miljoner uppkörda i röven.




Men det var iaf kul att vi hann höra lite av grabbarna som rappade.



Dom var värda mer applåder..


Stötte på bossen och kollegan.


Det var den knäppaste tillställning jag varit på.



Men sen kom vi hem till vår solstråle och då ler man alltid.


Gobiten!


Fick bekräftat att det blir jobb på tisdag. Ser fram emot ny kunskap.
Imorgon ska jag följa Fanny till tåget. Det blir tomt här.
Sen ska jag hämta nått paket på lindex och sen hem för att bara vara.

Så ser dagen imorgon ut.



Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0