Play

Jaha, får ta tag i den här bloggen igen, det blir liv hemmöver annars ;)

Idag, och tidigare dagar den här veckan har inte direkt solen skinit mot mig.
Motgångar ska göra en starkare sägs det. Isf borde jag vara lika stark som Pippi känns det som. 

Kom just ner från ett gräl med grannen ovanför. Inte nog med att dom hållt oss vakna hela nätterna, utan just när jag fått grabben att somna drar han igång sin borr som låter högre än, ja jag vet inte vad. 
Theo vaknar och jag tar han i famnen och knallar upp, ringer på dörren och frågar om han har lust att få Theo att sova!? Han står självklart helt oförstående och fattar ingenting. Sen förklarar jag så gott det går att han inte kan ha sin familj och alla andra vakna till 03 på nätterna och leva om som dom gör.. 
Han svara: Att på dagen får han göra vad han vill, sen flinar han med den där borren i handen och stänger dörren.. Jag går vanissing ner till oss igen och borren låter högre och värre än tidigare.. SUCK! 
Men nu är dom tysta och Theo sover.. 
Jag vet såklart att han får borra och göra vad han vill på dagarna men droppen rann som över idag när dom i snart fem nätter levt låda där uppe.. Är det lika ikväll så vet ni vem som ringer störningsjuoren.. I värsta fall kommer Johan flyga upp.. Det var ju inte långt ifrån natten som var.. 

Jaja, åter till det roliga!
Theo utvecklas och jag är "rädd" ;) att han kryper inom en snar framtid. Just förtillfället blir han mest sur över att han inte kan hänga med riktigt på Felicias upptåg :)
Tanden har spruckit upp och är fortfarna ganska jobbig för honom, men en kylande bitring eller finger som gnuggar så blir det fort bra igen.

Gårdagen och dagen har gått mest till att söka jobb. Igår gick jag in på en dagverksamhet och pratade med peronalen där. Efter ett samtal fick jag iaf intrycket av att dom gärna ville att jag skulle jobba där och jag fick nummret till chefen som jag ringt till idag, men inte fått svar. Grubblar mig galen på om jag är beredd på att "förlora" OB timmarna som är ganska bra pengar. Men å andra sidan är det ett jobb jag säkerligen skulle trivas på och peronalen var hur trevliga som helst. Får se om hon svarar senare eller imorgon, kanske får jag inte alls jobba där för damen, det återstår att se.
Funkar inte det har jag i vanlig ordning vården att luta mig tillbaka på så det löser sig nog.
Pratade med vikarie jouren och det såg ganska bra ut, har dessutom mailar Carema som ska återkomma i mars.
Även där behövdes vikarier, får se var jag landar i slutändan..

Nu kom Fanny hem.
Här ska stekas hamburgare.








Lite ostörd sömn tack!



Denna pärla har jag haft på besök idag :)






Ha en fin kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0