Fredagen är här..

Inte heller inatt ville Theo sova. Det var ett herrans liv här och Johan blev orolig att vi väckte grannarna. Jag sa att det isf inte gjorde ett skit med tanke på hur många nätter som levt rövare där uppe, det skulle inte vara mer än rätt åt dom. Men sovmorgon bjöds det på, klockan 10 ville Theo kliva upp och det känns helt ok :)

Jag väntar just nu på att min pappa och syster ska komma hit. Dom skulle luncha först.
Jag själv ska äta en Giros tallrik (sveriges svar på norges grymma bislett kebab) när Johan kommer hem :) Ikväll har vi tvätt tid, Fanny ska grejja mitt hår och ögonbryn och en godisskål och lets dance blir det nog också.

Imorgon kör vi! Fotbollsturnering hela dagen för att avsluta med ett grymt disco på kvällen. Jag ska rappa ikapp med Gforce och dansa dyngan ur Floor Divas ;) haha.. i mina drömmar, men det ska bli skoj iaf.
Blir ett låångt pass, men ändå roligt! Dessutom ska hålla mig långt från stan. Då Gävles stad invaderas av drygt 200 idioter som ska gå i tåg för att "rensa Sverige" då ska vi vända ryggen till. Lockar istället till oss ungdommarna för att hålla dom borta från liknande problem. Hur många vågar visa finger om ni ser dom på stan? ;) Inte jag så jag håller mig där ifrån! :)

Ute snöar det hur mycket som helst. Därför blir jag med glädje inne även idag.


Pigg iaf :)


Har mycket att se fram emot..



4 mars: Mamma, Moster, Kusin, Kusinbarn och Syster kommer hit och umgås över helgen. Jag har längtat super länge coh det ska bli så otroligt roligt!

9 mars: Johan får en semester vecka och vi åker till Linus i Göteborg: Även detta har jag längtat efter. Ska göra avenyn som aldrig förr. Kanske ett återbesök på tjörn för att säga hej till Anita :) Skulle va skoj det med. Ett stop i Örebro för att hälsa på Mimmi o Djani är även planerat.. Underbart.

19-21 mars: Utbildning, steg 3: I mållångsta. Ska lära mig massor om lägerverksamthet och barnkonventionen :) Dessutom får vi god mat och gott umgänge!

23-25 mars: Johan tar sina första 3 föräldradagar och jag drar med Claud till Linköping för att dom där ska göra oss till dom bästa fritidledarna på en fritidsgård :) Ryggsäcken fylls på och det är ju skit bra.

1 april kommer några av mina vänner från R eventuellt hit för att fira påsken här. Dessutom har Calle spelning på HeartBreak så då blir det fest.

11-12 maj Back to Linköping, 2 dagar av plugg igen.. :)

Sen har vi inte mer planerat utan håller helt öppet för jobb och förslag..
Men i Juli drar det roliga igång igen..

23 Juli åker jag Johan, matte och Sophie ner till Linus i Göteborg, på kvällen ska vi njuta Pink och Takida på Ullevi och det ska bli skit roligt. Sist jag var på en "större" konsert var nog också på Ullevi med min moster, vi såg Tina Turner, resan var den roligaste någonsin, jag fick min första mens och var kanske 11 år, ja det är nått jag sent glömmer :)

28 Juli kommer självaste livet hit till Gävle. LW träder upp på gasklockorna och jag ska återigen fylla på mitt sinne med nya krafter :)

5 augusti drar Urkult igång och jag ska njuta för allt jag missade ifjol och dessutom tillsammans med Theo detta år. Glömmer aldrig hur jag låg här soffan och grät, fet och odräglig när jag visste hur bra alla som var där mådde.. Och jag som inte ens fick föda barn den helgen ;) Tänk att man skratta åt misären ett tag efteråt ;)
Jag var så otroligt uppgiven att Johan sa i bilen: "Men Emelie, va fan vi åker då? Ungen verkar ju inte komma iaf"
Jag svarade: Okej, vi gör det.. Han blev blek i ansiktet och påpekade sen att det är 8 mil till närmaste sjukhus, kanske inte det optimala att vara på en festival utan hjälp tillhands när man gått en vecka över beräknat förlossningsdatum, och ja, jag kunde inte annat än att hålaa med egentligen :) haha

Mellan allt detta fyller även min mamma 50 år, Lilla Flisan blir ju hela 1 år och massa annat skoj, inkl. jobb så klart :)





Ha en bra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0