En kväll med tankeverksamhet.

Mitt huvud är utbränt av tankar!

Igår på mötesplatsen hade vi super kul, disskutionerna flödade, god lunch på järnvägsrestaurangen och massa skratt. Jag lyckades skrapa åt mig några timmar extra på ett pass där nere, ska bli kul att testa nått nytt.
Dagen blev lång där nere, men Theo var kanon snäll och tillfreds. Ullis fick sms av Kent, han kunde inte jobba kvälls passet, jag var snabb att ta på mig det. Fanny kom ner vid halv fem så hon köpte en biljett på stationen.
Sen fick vi halv springa hem i ett totalt snö kaos.

Jag hann inte mer än innanför dörren så skulle jag iväg igen. Till ett bra pass på Brynjan, men det visade sig bli allt utom det. ´Det blev ett kaos utan dess like. Poliser (som enligt mig bara var så urbota dumma, hur tänker man när man belönar ungdomar efter att ha gjort något så idiotiskt?) Nu har jag tystnadsplikt så jag kan inte skriva så mycket om vad som hände egentligen, men jag måste ändå på nått sätt ifrågasätta vad som gått snett i dessa "SMÅ" barns liv när deras attityder är som dom är!? Vart har respekten tagit vägen?
För mig är varje kväll en ny utmaning och varje kväll kommer jag hem och känner att jag utvecklat mig själv, lärt mig något nytt. JAG ÄLSKAR MITT JOBB DÄR! Men kvällar som igår gör att jag blir mörkrädd. ALLA ungdomar på brynjan (och överhuvudtaget) är fantastiska individer. Men ibland händer något, som måste vara utanför mitt förstånd. Hur det än var så var mitt huvud helt i kaos när jag kom hem och jag kunde inte låta bli att krama om Theo och verkligen bestämma mig för att göra allt för att hans uppväxt ska bli den bästa och verkligen hoppas att han aldrig tar sig an liknande attityder. Det är inte sunt att jag som är 23 ska behöva vara "rädd" för en 13 åring, då kanske jag missat helt vad min ledar roll innebär? Nu löste sig problemen igår och efter att ha dissuterat vidare hemma med Johan om alla möjliga olika saker kunde jag somna gott. Kom fram till i slutändan att det är morgångarna där borta som är en del av drivkraften också. För jag både tror och hoppas att några ikväll kommer sitta med en tankeverksamhet där borta och är villiga att fortsätta dialogen.. För jag tänker inte acceptera att det händer liknande saker. Bara att bita ihop och se fram emot nya utmaningar ikväll!

Idag ska jag möta upp föräldragruppen, om det kommer några? Fanny ska också följa, Tessan är lite sjuk så vi ska hämta Flisan så lillan får hänga med en sväng :) Skulle behöva gå och köpa skithus papper också. 

Imorgon åker Fanny hem, skit trist tycker jag. Jag har haft super roligt när hon hängt med på jobbet :) Sista racet ikväll. Fredagen kommer med stormsteg, sen är det helg. Vilket innebär utbildning. Johan blir ensam hemma med Theo. Känner mig verkligen inte sugen på att åka bort. Känns som det var en evighet sen jag kunde vara hemma en hel kväll med Johan, men den tiden kommer också. På alla hjärtans dag kommer jag hem, kanske ska man fira den dagen? ;) 

Nu ska jag ut i luften med dom små (än så länge) oskyldiga liven ;) 

Ha en fin dag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0